Vanlig söndag..

Det har varit lugnt idag. Det var i stort sett barmark ute, så jag kunde ge mig själv friheten att cykla till ica. Minns knappt när jag var där senast. En vecka sen kanske? När det än var, så var jag parkerad i sittande läge resten av den dagen. Det var skönt att komma hemifrån en liten stund iaf. Jag saknar att kunna vara utomhus.
 
Det allra, allra sista i barnrummet är gjort nu. Tfan bättrade på färgen på skötbordet, där det blivit lite skavt. Jag satte uppe gardinen, osså satte vi i glödlampa i vägglampan vi köpte igår. Nu är det klart! Bortsett från grejor som ska handlas på apoteket, och det lilla faktum att det fattas en bebis där inne :P

Tfans systers man Urban och deras dotter Emmy var här och hälsade på idag. Urban bröt isen med en chokladbit :) Han har chokladat sig in i hennes hjärta :) Marie och Urban ska vara barnvakter när jag ska snittas, så som förberedelse inför den dagen så försöker vi träffa dem så mycket som möjligt. Aimée är ju inte van vid att ha barnvakt, trots att hon går på dagis. Det är ju inte riktigt samma sak.. Men idag funkade det bra, de lekte och busade i nån timme. Vi fikade lite med. När de skulle åka så höll Aimée på att bli ledsen, men det distraherades med puss och kram, och att vi pratade om att de skulle träffas snart igen.

Resten av dagen har gått åt med vila, middagslagning, prat i telefon, fotbollsglo och allmän lek...

Bebis verkar göra sig redo att komma ut snart. Jag är i v.39+1 idag, och bebis har varit väldigt stilla under dagen. Det brukar tydligen vara så innan förlossningen, för att de ska samla kraft för att orka igenom allt.  Knasigt, när jag själv vet exakt vilken dag det blir :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-01-12 @ 09:49:11
Postat av: Sofi

Hehe, det var jag som skrev det tomma inlägget här ovan. Jag har ny dator och har problem med att hitta de nya tangenterna^^

Vad jag ville ha sagt var: VAD SPÄNNANDE!! :D

2009-01-12 @ 09:50:51
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: Sofi

WIIIEEE!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D

2009-01-13 @ 14:12:27
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Grattis till lilltjejen :-) Var inne på webbisarna o kollade, så himla söt! Nu är väl Aimée världens stoltaste lillasyster? Ha det fint!

2009-01-15 @ 13:21:39
URL: http://purtsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0