Barnfritt.

I onsdags var hela familjen i växjö. Kasade runt lite och allt gick bra.
Vi tog med Aimée till Strandbjörksparken, väldigt uppskattat :) Hon hade väldigt skoj, medans Tfan och jag kände oss allmänt uttittade. Det kändes som om alla föräldrar som var där kände varann och alltid går dit på bestämda tider, osså kom vi och bröt mot alla regler :P
Vi hann med en runda hos tatueraren. Nu är tiderna bokade! Har inte tatuerat mig på fem år, nu är det fanimej dags!

När vi var färdiga i stna tog vi bussen hem till svärmor. Mamma och pappa kom dit med, och hämtade Bums. Vi andra tre sov över, och på torsdagsmorgonen åkte Tfan och jag in till stan igen. Därifrån tog vi tåget till Göteborg. Barnfritt och härligt. Innan har vi alltid lidit av tretimmars tågresan upp, men nu satt vi bara och njöt av lugnet :P Inga problem att åka tåg i tre timmar inte :)
Första timmen i gbg njöt vi fortfarande av barnledigheten, vandrade runt i stan och bara förundrades över att ingen av oss puttade vagn och att vi inte behövde serva nån som gnällde öronen av oss :P
 När vi väl funnit oss tillrätta kom vi igång med lite shopping. när vi var på väg hem igen, visade det sig att jag hade handlat garn för 1200kr, plus en Nemibok och en stickbok om sjalar. Tfan handlade ett par skivor, ett par böcker, varsin present till barnen och choklad.

Sedan Aimée föddes har jag inte känt så stort behov av att vara helt barnledig, få vara ifred en hel dag eller så. När hon var liten tyckte vi att hon kan lika gärna hänga på, eftersom det blev så stort pådrag med barnvakt. Men efter gbgresan funderar jag mest på vart vi kan åka härnäst, och hur länge man måste vänta innan man ber folk om barnvaktshjälp igen :)

Idag regnar det ute. Får se hur stora delar av familjen som vill med ut på promenad idag :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0