Sommarvardag...

Solen steker som fasen. Bums avskyr värmen medans Aimée älskar det. Igår kväll skrek Bums hela kvällen och vägrade sova. Jag var så trött att det snurrade i huvudet på mig, när jag halvlåg ner in soffan. Den största anledningen till det kan ju ha varit att natten till igår var det Aimée som levde rövare. Hon låg i sitt rum och skrek till 22:00. Visst, hon höll sig i sitt rum, och hon somnade ju till slut, men Aimée brukar aldrig bete sig på det viset, så de få gånger hon faktiskt gör det, blir vi föräldrar helt knäppa i huvudet.
 Så kvällar utan vila gjorde att jag ringde till Vuxen Psyk och ställde in dagens tid hos arbetsterapeuten. Jag skulle få åka 08:30, ha med Bums, byta buss och stressa upp till Psyk för att komma till mitt möte som började tio minuter innan det var fysisk möjligt för mig att vara där. Avbokade så fort jag kunde imorse, och naturligtvis så funkade numret på min kallelse även som journummer, så jag kom till en stressad sköterska som hade fullt upp med en patient, som vad det lät som, antagligen hade det väldigt jobbigt med ångest. Under tiden skulle hon ta mitt personnummer och se till att allt blev antecknat. Som väl är så fick arbetsteraeuten mitt meddelande, och ringde upp fem minuter innan jag skulle varit där. Jag fick en ny tid om ett par veckor. Gött, då är det semester, och jag behöver inte tänka på att släpa med en bebis i hettan.

Pratade en bra stund med mamsen idag med. Började prata om hennes farmor och allt runt henne. Hennes pappa som skrev psalmer och religös, handlade med instrument och amerikanska bilar. Själv var hon "konstertpianist", så bortklemad att hon inte kunde bädda sin säng när hon gifte sig och klassikern! Hennes man ger henne en liten låda i julklapp, där han på lappen har skrivit "Ett par skidskor så fina, så du på isen kan vina" Hon blir rasande, trots att lådan faktiskt är alldeles för liten för att innehålla skridskor utan en handvisp med vev :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0