Mössa och glass.

Idag har Aimée varit på dagis. Jag höll mig hemma från föräldramötet igårkväll, så imorse tänkte jag lämna lite tidigare, så kunde jag prata med personalen om vad som sas. Men när jag lämnade gick allt så fort och smidigt, så jag glömde bort varför jag lämnade tidigt, och ingen sa något heller. Halvvägs hemma kom jag på mig själv :P Men när jag skulle hämta kom jag en halvtimme tidigare, hade med Bums in med, så att jag inte behövde stressa och kunde prata med personalen i lugn och ro medans Aimée satt i pysselrummet, helt ovetandes om att jag var där :)
 
Jag har haft en gnällig tös idag, så det har som vanligt inte blivit mycket gjort. Sedan när hon väl är lugnare, så känner jag inte för att rusa igång med något, utan då vill jag gärna ta det lugnt en stund, och när den stunden är över är Bums igång igen :P Men, idag klippte jag ut ett byxmönster till Bums, rensade bland mina mönster och satte in i mönsterpärmen, handlade innan jag hämtade på dagis, satt igång och tömt diskmaskin, kört två tvättar och plockat ner lite torr tvätt. Aimée tittade på Lilo & Stitch medans jag gjorde middag, hon gjorde sitt bästa för att passa Bums med, tills jag fick amma och vyssa.

När Tfan kommit hem och vi hade ätit middag, gav vi oss av på promenad. Aimée promenerade lite men åkte mest vagn. Vi gick bort till Ica för att fira det fina vårvädret med varsin glass! Aimée tyckte att det var alldeles underbart, och såg så himla kul ut i sin randiga Po.P mössa och TopHat :) Finns det härligare saker än söta ungar med mössa på huvudet och glass i handen?

Imon kommer mamsen hit. Hon har jobbat som en gnu den senaste månden, så hon har inte träffat tjejerna på länge. Nu är det dags. Hon kommer mitt på dagen, sedan umgås vi fram till Aimée är färdig på dagis. Då åker vi till Nybro för att storhandla och jag måste försöka hitta en cykel till Aimées treårsdag. Mitt största problem är bara, hur i hela friden hade jag tänkt mig kunna köpa en cykel och smuggla med den utan att hon märker den?! Det känns inte riktigt genomtänkt :P

Näe, nu börjar det närma sig läggdags...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0