Tråkigt väder.

Vi var på kalas igår. Det blev trevligt, trots att Tfan inte ringt och sett till så att nån kom och hämtade oss :P Så till slut kom svärmors Lasse och hämtade oss. Aimée hade lekt hos grannarna en timme innan, så hon var skitig naturligtvis :P Men men, hon verkade överleva. Hade med extra kläder för säkerhetens skull.
Vi fick god mat och var ute i halvbra väder hela eftermiddagen. Bums sov en liten stund, sedan charmade hon släkten som vanligt :)

Idag är jag hemma med tjejerna och det regnar. Ska man vara petig så har det regnat sedan jag steg upp, kl 08. Det verkar inte som att det kommer att bli bättre heller. Aimée är på trilskigt humör, och har fortfarande sovtröjan på sig. Idag orkar jag inte bråka med henne, så hon får ha den. Hon klär väl på sig när hon fryser.

Bums har börjat med lite smakportioner. Hon har fått majs och potatispuré tre dagar i rad nu, så nu kräks hon gult istället för vitt, och bajsblöjorna har en helt annan lukt än innan :P Det svåraste med smakportionerna är att mota bort Aimée så att jag ser vad jag gör :P Det är underbart att hon tycker om Bums och vill hjälpa till så mycket som hon gör, men ibland undrar jag när jag ska få ha Bums ifred :)

Förra veckan skötte jag min kost och motion hela vardagen. Så när jag sedan misskötte mig på helgen blev jag helt sjuk :P Fastar lite idag, och tar mig en rejäl funderare på hur jag ska sköta mig. Jag måste börja prioritera maten på helgerna med, annars spelar det ingen roll hur bra jag sköter mig i vardagen. Läsken är i stort sett borta. Drack det igår, på kalaset, annars har vi väldigt sällan läsk hemma. Näe, det är chipsen och godiset, främst chokladen, som är boven. Chokladen behöver bantas:)
Funderar på en crosstrainer. Mamma har en, och den är verkligen bra. Tränade på crosstrainer när jag tränade på simhallen i växjö. Jag måste ha en motionsform som fungerar när jag inte kommer hemifrån, eftersom jag är ensam hemma med dem i veckorna. Dessutom ska jag helst ha lite tid över när Aimée är på dagis, och inte bara motionera. Ska jag promenera som enda motionsform, så måste jag nästan ut och gå under hela tiden Aimée är på dagis. Jag vill ju pyssla med. Jag behöver fler timmar...

Nu sover Bums och Aimée ser på film. Hade funderingar på att prova motionscykeln, men den har naturligtvis inga batterier :P Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0