Häppi börthdäjj.

Tooooo meeeeee...
Jupp, 26 många, långa är blir jag idag. Med posten kom bara positiva nyheter, en tusing extra på lönen och 500kr från farmor och farfar. Dock skrev farmor att hon var nyfiken på vad minstingen heter, och att jag gärna fick mejla. Annars kan jag ju tycka att det finns telefoner? Well, well, det blir väl jag som får ringa, what else is new, lissom?
Iaf, Tfan firar min födelsedag med att vara hemma från jobbet. Inte för att vara snäll och mysig, utan för att han är sjuk. Jag firar med att ta sovmorgon, vilket resulterade i att det hela blev en smula stressigt här på morgonen :P Det kan vara bra om man planerar lite bättre. Som vanligt blev jag superstressad, och trots att jag var uppe 20 minuter senare än vanligt så var Aimée på dagis en kvart för tidigt. Snark! Så blir det alltid.

Glömde ju! Var på macken och hämtade ut mina julkulor som jag hade beställt från Broarne. Fick ju ett paket förra veckan, men där hade jag fått kottformade kulor, fast att jag hade beställt droppformade. Så efter mejlkontakt kom vi fram till att jag skulle få de jag hade beställt, plus behålla de kottformade för halva priset. Najs. Fina var de iaf. Så i år har jag handlat 22 nya julkulor för 200kr och rensat ut fula guldfärgade med hemska sömmar... Fast de utrensade var nog bara 15 stycken, så det blir ändå övertungt i granen. Tur att vi har plastgran :P

Jag är på sjukt pynthumör. Det känns som att jag biter mig själv i pyntfingrarna varje dag för att inte börja för tidigt, vilket redan är för sent egentligen. Aimées dagispyntmojj har hoppat upp i ett fönster, jag har rensat undan vanligt pynt för att ge plats, och, störst av allt; Jag har köpt julstjärnor! Blommor alltså, inte ens en, utan två! Helt frivilligt! OMG, vad är det som händer? :P De står fortfarande på gjutjärnsspisen, inslagna i sin plast, för jag nådde inte krukorna som Tfan har organiserat på eget bevåg i källarn. Fast nu är han ju hemma, så han kanske kunde passa på att göra lite nytta...

Idag har jag förtjänat mittpådagenfika. Och pizza. Fast den sistnämna bjuder Tfan på, det är tradition nämligen.

Fem grattis har jag fått idag. Lillebror, Becky, Urban, Petra på dagis och Farmor och farfar... Inte illa innan 10 på morgonen :)

Kommentarer
Postat av: Sofi

Åsså Grattis från mig!

GRATTIIIIS!

2009-11-25 @ 10:10:08
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Grattis ännu en gång, hoppas du haft en riktigt bra födelsedag =)



Låter mysigt med julpyntet.. Jag är med så jäkla sugen på att sätta igång, men har man bara tillfälligt boende så är det inte så smart att sätta fram en massa grejer antar jag, i alla fall inte när man kanske få flytta vilken dag somhelst.



Inget nytt angående bloggdesignen heller, internet får jag ju när jag flyttar, vilket jag hoppas blir snart. Vi får hålla tummarna, är sjukt sugen på att greja i Photoshop nu :-)

2009-11-26 @ 00:05:01
URL: http://mikaelapavift.blogg.se/
Postat av: Josse

ojojojojoj....grattis i efterskott??? hehe

2009-11-30 @ 19:52:27
URL: http://ekmannens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0