Pyssel, pyssel...

Jobbet i helgen gick bra. Men hur det kommer sig att jag alltid åker med samma busschaufför, kan jag inte förstå. I fredags såg han ut som om jag steg på bussen bara för att driva med honom :P Well, well.

Idag är jag hemma med tjejerna. Bums behagade vakna 05:30 imorse för välling. Hon har fått sin första tand i överkäken (nummer 3 för övrigt) så det joxar lite med magen. Misstänker attd en andra tanden osså är på g då. Aimée sov till åttatiden, och Bums tog förmiddagslur från 09-11. När vi hade mellanmålat färdigt mitt på dagen, så klädde vi på oss och gick ut. Vi knatade upp på Berget för att plocka lite ris och annat. Hittade lingonris, lite nypon och granris med stora kottar på! Gick bort till Blomsterbutiken med, för att köpa murgröna, men det var stängt. Det är bara i A-mo butikerna håller stängt på måndagar, snark!
Passade på att plocka lite blommor med, vi har faktiskt nått lila som blommar i rabatterna. Vad vet jag inte, men fint är det. Nu står det lite inne i en vas.
Riset och det andra vi plockade på Berget har jag arrangerat i min taggtrådskrona :) I somras var jag och min granne Lotta, på nått som heter Uvanäs/Uranäs, är inte helt hundra, men iaf. Där såldes diverse pyntsaker i shabbychic stil, bl.a en värmeljusboll i rost och en låda som man förr bar dricksglas i, jag använder den som prydnadshylla i hallen. Dessutom fanns det en man där, som sålde stora ljuskronor i luffarteknink, fast i rostig taggtråd. Ååååh, jag älskar de där kronorna, men de kostade från 1000kr och uppåt, pengar jag inte har.
 Jag beklagade mig lite hos min fyndiga moster, som naturligtvis knatade rätt ut i skogen och hittade ihoprullad taggtråd. Nu blev ju inte min skapelse något i närheten av det jag först såg, men den är min egen, pyntad och fin hänger den i kökstaket. Tog dock en stund att hitta en krok att skruva upp...

Pratat med mamma lite, och Tfan hörde av sig när han hade lunch. Har tömt diskmaskinen, och fyllt på. Det är ett helt maraton här hemma när Bums är vaken. När Aimée var liten så hjälpte hon till med diskmaskinstömningen, hon plockade ur ett bestick och räckte det till närmaste vuxen. Bums river ut så mycket hon kan, samtidigt som hon väsnas som fan. Idag satt hon och bankade med ett lock mot luckan på maskinen. Härligt ljud. Sedan slet hon  ut hela nedre korgen ur maskinen. Inte bestickkorgen alltså, utan hela nedre vagnen :P Sedan toppade hon det med att försöka hiva ut alla smutsiga bestick ur bestickkorgen så fort jag satt in den. Där drog jag gränsen för dagen.

För en stund sedan hade vi smörgåsstund allihop. De nya tänderna gör Bums mage helt obeskrivligt "räser", så det behövdes lite ljust bröd för att klogga igen ;)

I eftermiddag blir det antagligen kyckling med "mulåå" (nudlar på Aiméeska), sedan ica och hela kvällsrutinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0