Andas Fia, Andas!

Det har varit en smula körigt här :P Eller ja, egentligen har det väl varit kolugnt, fast inte för mig :P

I måndags blev Aimée sjuk. Så där stekpannaihuvudetsmäll-sjuk. Hon låg stilla på soffan och tittade på tv hela dagen. Åt två smörgåsar och en halv middag, bråkade inte med mig och drack inte sin O´Boy. Det är en sjuk treåring, för er som inte kände till kriterierna för detta. Så där försvann den dagen. Kom ingenstanns och inte kunde jag göra nån nytta heller, efter som Aimée hade "ont i pannan".
 I tisdags var Aimée bättre, men hon fick vara hemma från dagis iaf. Då hade hon dagisabstinens och dämpade den med att gå mig och Bums på nerverna :P
På tisdagkväll började Bums krokna. Snorade igen och vägrade sova. Somnade som vanligt vid sjutiden, för att vakna 20:15 och inte vilja somna om förrän 21:40. Gav upp och gick och la mig för att vara styrkt inför nattens gnäll. Iofs så minns jag inte om det var något gnäll :P
 
Så igår var Aimée på dagis. Vi försov oss, vaknade 07:45 och hon ska vara där 08:30 :P Vi var i tid faktiskt, helt otroligt. Det var Bums tur att bli sjuk, så hela förmiddagen gick åt till att hålla henne nöjd. Jag hann fodra hennes vantar som jag stickade färdigt för två veckor sedan, och virka en snodd som håller ihop dem. Hon sov ett par timmar mitt på dagen och sedan var det dagishämtning. Aimée var supernöjd över att få vara tillbaka på dagis igen :)

Idag försov vi oss igen, vaknade samma tid som igår. Jag har kommit på att det är för att jag inte har någon vidration på mitt larm. Måste nog ställa in det :P Aimée kom i tid iaf, lika glad som vanligt, trots att det regnade på oss på vägen dit.
 Jag hoppas få lite pysseltid idag, men Bums verkar inte vara riktigt på humör, trots att hon inte har feber, än iaf...

Imon måste vi vakna i tid. Jag ska till Alvesta och jobba, och meningen är att Aimée ska med och umgås med min mamma.... Får inte försova oss....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0