Måndagsbekymmer.

Bums vaknade innan 05:30 idag. Enda anledningen till att jag vet att det var innan dess, är att Tfan steg upp innan dess och han kom upp med en flaska välling just 05:30. Han är utlånad från målerifirman han jobbar på, till en av byns glasindustrier denna veckan. Så han börjar en timme tidigare, kl 06:00, men kommer hem samma gamla tid, 15:45. Märkligt :P

Bums och jag steg upp efter att hon hade ätit. Hon ville inte alls sova, och jag blir bara arg av att sitta i sängen och inte få sova. Så vi satt vid tv:n en stund, så småningom somnade hon. Aimée höll sig sovande till 07:50, så jag fick ungefär en timme i lugn och ro där.
När Aimée väl steg upp, såg jag att hennes ögonlock hade svullnat. Igår var det övre ögonlocket lite svullet, men mest rött och t.o.m lite blått. Idag var det storsvullet och ilsket rött. Dessutom klagade hon över ont i ögat, så jag ringde till vårdcentralen, och vi fick en tid.

När vi väl kom dit, efter en långsamt kall och regnig promenad, fick jag veta att hon har en infektion i ögonlocket. Inget farligt så länge det inte sprider sig till ögat, vilket det ine såg ut att ha gjort. Fick recept på mild kortisonsalva och nån antispeptisk tror jag, Tfan får hämta ut imon.
Eftersom Aimée var hur duktig som helst på V.C så fick hon godis på ica. Först valde hon en glass, men ångrade sig när hon såg en ask söta björnar. Hon gick bort till glassdisken och lade tillbaka glassen :)
Min nya mobil hade kommit, så jag hämtade ut den. Dessutom försåg jag mig med Nutrilette. Egentligen skulle jag ha Naturdiet, men det har de inte här borta, så det får gå med det som fanns. Jag har gett upp. Jag MÅSTE gå ner i vikt innan jag blir olycklig! Jag är trött på att ha ont överallt, ständigt sugen och finnig, vilket jag blir av min kost.
Jag har alltid varit emot pulverdieter. Fusk! Har jag skrikit med hög röst. Javisst, men nu orkar jag inte mer. Jag vill kunna ägna mig åt mina hobbies, vilket är handarbete=stillasittande, utan att få dåligt samvete hela tiden. Jag har inget emot att motionera, tvärt om, det är bara det att jag inte känner att jag har tid. Jag vill kunna sitta ner utan att få dåligt samvete, och inte hela tiden känna att det finns andra saker jag hellre lägger min tid på. För fem år sedan kunde jag gå ner mer hälsosamt, motion och riktig kost. Men nu har jag barn, två stycken t.o.m, och jag har annat att lägga min tid på.
Vi får väl se hur det går.

Nu på eftermiddagen har jag gjort rent hjulen till gamla Buggan. Alla tygdelar är tvättade, och vagnen är nu utsatt på både Blocket och Familjeliv. Inga bilder dock, för att bilder jag hade var på långt avstånd eller med fel topset. Är man intresserad hör man väl av sig. Får lägga in bilder senare, ifall det är så att ingen hör av sig :)

Nu ska jag förse Aimée med saft :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0