Destroyerguy.

Jag har sett mycket renoveringar i mitt liv. Både den sorten man gör för att få ett hus någorlunda beboligt innan man flyttar in, få det beboliga riktigt snyggt, och renovering för att restauera och behålla husets ålder och själ.
Jag brukar säga att jag har vuxit upp på en byggarbetsplats, i och med att pappa Uffe är snickare, och han och mamma har alltid köpt hus som behövt arbete. Mormor och morfar bor på en gård där de äldsta delarna är från 1600talet, där pågår alltid någon sorts arbete.
 Mina vanor och intressen för allt detta har smittat av sig på Tfan sedan vi köpte hus, och nu läser vi böcker och tidningar och ser ett antal tvprogram för att få inspiration. I veckan såg vi reklam för ett program på Travel&Living, som hette RestorerGuy. Killen driver ett företag som livnär sig på att restaurera och renovera historiska byggnader i Richmond i USA. Det lät väldigt bra, tills vi började titta... Killen lagade ruttet trä med plastikpadding! Normalt sett sågar man bort all torr röta och lappar med friskt trä. Han renoverade en skorsten genom att blanda cement i murbruket, i en fastighet som bygges innan cementen användes.
Jag blev galen när vi såg programmet, speciellt när han påstod att han restaurerade byggnader och räddade dem från andra snickare, som absolut inte kunde ha en aning om hur man gjorde allt rätt. Synd bara att han med gjorde fel.

Det kan ju vara så att jag är lite irriterad för att Bums och jag har varit vakna sedan 06:15, medans resten av familjen har tagit sovmorgon. *morr!*

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Usch o fy för "förståsigpåare" som egentligen inte vet ett smack! Typ som Martin Timell i äntligen hemma :-(



Angående vantarna är jag nog hemma alla dagar veckan som kommer förutom torsdag, så säg till när du har tid så kikar jag förbi en sväng :-)

2009-09-27 @ 16:24:38
URL: http://sizematters.blogg.se/
Postat av: Josse

Haha, men det låter lite kul det här med att laga ruttet trä med Plastic Padding...

Underbara plastic padding som tydligen används till allt numera, haha!!!

Lite kul faktiskt!

2009-09-28 @ 09:18:19
URL: http://ekmannens.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hejhej, igen :P Jag är färdig med bloggen för Alvgrodan.. Så du kan ju ta dig en titt på http://mikaelapavift.blogg.se



Har som mål att göra färdigt den andra designen imorgon också, eftersom jag åker om bara 2 veckor, så vi hinner ändra om något ser knas ut och så.



Det du vill ändra får du gärna skriva på Facebook, har lite problem med blogg.se med jämna mellanrum, du vet när kommentarer försvinner o så :S Så FB är nog ett säkrare kort!



Hoppas du gillar designen :)



(texterna jag har skrivit under flikarna "Kontakt" osv. behöver ju lite uppdatering, tror du att du skulle kunna skriva ner vad du vill att det ska stå under dessa flikar och sedan skicka till mig innan jag gör klart det helt?)

2009-09-28 @ 14:56:02
URL: http://sizematters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0