Seg.

Segt igår. Bums vaknade halv fem och ville äta, sedan tog det en halvtimme för henne att somna. Så när jag skulle stiga upp och springa tog jag sovmorgon istället. Trodde jag iaf. 06:20 vaknade Bums igen och ville äta igen ?! Märkliga barn.
Fick iväg Aimée till dagis, och sysselsatte mig med att sy på förmiddagen. Kände mig inte riktigt i form, så jag höll mig borta från motionen, klippte ut mönster till tre par byxor och en jacka till Bums. Hann börja lite på jackan med, innan det var mellanmål, blöjbyten osv.
Tog Bums på en timmes promenad innan vi handlade och hämtade Aimée på dagis. Hade planer på att springa på eftermiddagen, eftersom det inte blev av på morgonen, men jag fick världens skallebang, så Tfan förbjöd mig att springa. Lika bra det :)

Sydde lite till på jackan under kvällen, innan vi tittade på Dödlig Fångst och gick och la oss.

Inatt sov Bums till 06:30, jag höll mig ifrån löpningen imorse med, hoppas att jag kan få till det imon igen. Lämnade på dagis, gick hem och putade rumpa med Carmen i vardagsrummet, tog i ordentligt så idag var det svettigt värre. Bums satt jämte och diggade musiken. Knasbarn :P

Vi har börjat med nya vanor här. Jag har äntligen fått ordning på rutinerna igen efter semestern. Nu sover Bums en gång på förmiddagen och en kortare lur på eftermiddagen, innan 15:00. Sedan sover hon för natten 19-20 nångång. Två kvällar irad har hon somnat för natten i sin egen säng, utan att bli buren pch vyssad, senast 19:30. Härligt! Nu får hon dessutom två portioner gröt och en porton middagspuré om dagen. Börjar bli dags för hemkok och havregrynsgröt tror jag. Det är så satans dyrt med burk mat, och helt värdelöst när man kan laga själv :)

Dessutom! Idag är det dag tre i veckan helt utan sötsaker! Tfan är moraliskt stöd och håller sig osså i hampan, chokladmonster som han är. Han höll på att få panik på mig när jag gjorde klart att det gällde helgen med. Men eftersom jag jobbar fredag så får han äta hur mycket han vill när jag inte är hemma :)
 Mamma kallar denna företelse "den grå veckan". Hon påstår att livet blir grått utan sötsaker. Hon kan ha rätt :P Men jag vill se hur stor skillnad det gör på vågen för min del. Dessutom tror jag att min kropp kan behöva en paus från skräp.

Bums har bakat blöja :P Dags att ta tag i det och sedan lägga henne för en lur...

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Haha den grå veckan.. Smart! Jag har faktiskt också klarat mig bra hittills, men det är ju en del dagar kvar den här veckan.



Har nog snart knåpat klart grunderna till båda designerna, hojtar till då så får vi utgå från det o sen göra ändringar :-)

2009-09-09 @ 12:07:34
URL: http://sizematters.blogg.se/
Postat av: Josse

Heter hon Bums eller är det ett smeknamn? =)

2009-09-16 @ 18:11:01
URL: http://ekmannens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0