Skitmåndag.

Minns ni att jag skröt om Bums sovvanor? Nu har det bitit mig i arslet igen. I fredags sov hon 20 minuter på dagen, oroligt på natten med ont i magen, 20 minuter under dagen på lördagen, oroligt med ont i magen och dubbla bajsblöjor under natten. Igår sov hon 40 minuter under dagen, halleluja! Men, tror ni hon sov inatt? Jag var uppe åtta gånger mellan 22:30-02:00!!! Jag dööör om jag inte får sova en hel natt snart!!! Dessutom skulle hon äta vid 02, var vaken igen runt 04, Aimée vaknade och skrek i sin säng, 05, om att hon minsann inte ville sova ensam. Märkligt, hon har aldrig brytt sig innan. 05:20 tystnade hon, jag gav upp och stupade i säng. 06:25 vaknade jag med ett ryck, av att Bums gastade, igen, och av att Tfan glömt väcka mig. Jag skulle ha joggat imorse. En hel dag med griniga skitungar kräver en stunds egentid på morgonen. Nu fick min dag börja med ilsk bebis. Hon fick en flaska välling, och satt på golvet medans jag iaf fick 90 minuter C.E-träning.
 Framåt 08:30 grinade Bums ihop, så jag kunde vyssa henne och få henne att somna i sin säng igen. Snorig, så jag antar att honär förkyld, igen.
Strax där efter vaknade Aimée. Hon påstår sig osså vara förkyld, men jag misstänker att det kan vara för att hon ville ha alvedon. Det är nästan som godis tydligen :P Nu har hon varit vaken i två timmar och redan ätit frukost i slowmotion och en skål russin. Hon har hunnit tjata om kex med, fast att hon fortfarande har nattlinnet på sig :P

Vilken härlig daag! Jag vill hemifrån! Jag behöver handla, kläder mest, till ungarna mest, precis som vanligt. Jag behöver barnledigt. Jag misstänker att någon har upplyst mitt psyke om att hösten är på väg. Tack gode gud att Tfan ska vara föräldraledig... i december :P

Flaflaaa...

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ojoj, det låter som du hade behövt typ en hel vecka till att bara sova :-( Inte vidare tröstsamt att det "bara" är 3 månader kvar till december heller..



Hoppas Bums kommer in i sina gamla vanor snart igen så du åtminstone får lugn & ro nattetid..

2009-09-21 @ 13:57:30
URL: http://sizematters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0