Vad är det här?!

Jag läser en del bloggar, en hel del nu för tiden. Ungefär hälften av dem är rena mammabloggar, en tredjedel är mammapysselbloggar och resten är "vanligt" folk. I nästan alla mamma bloggar läser jag varje dag hur det ska städas, fixas disk, tvättas osv... Hur mycket gör dessa människor egentligen? Jag kan med säkerhet avslöja att jag som mest rensar matbord, plockar bebisleksaker för att inte snubbla på dem vilket är gjort på max tre minuter, tömmer och börjar fylla en diskmaskin och ordnar middag. Så här fungerar det hemma hos oss;
Vi kör diskmaskinen på natten, så disken är alltid ren på morgonen. Jag tömmer den med en gång eftersom jag avskyr att ha smutsdisk stående. Blä! När Tfan är hemma sammarbetar vi.
Tvättar gör vi på helgerna. Eller, Tfan gör det på helgerna. Jag glömmer nämligen bort vad jag pysslar med när jag tvättar, och glömmer att hänga upp eländet.
Städar gör vi osså på helgerna eller på eftermiddagen efter middag. Det är mest Tfan som gör det med, måste jag erkänna. Hans smärttröskel för skräp är mycket lägre än min... Med andra ord dammsugas det inte varje dag är, eller ens varannan dag... Kanske en gång i veckan, högst.

Varför ska jag lägga min "lediga" tid på att städa och slita? Jag vill ta vara på de timmar jag har ensam med Bums, och de få timmar jag automatiskt får på köpet när hon sover. Jag har ingen lust att städa, så det så.

Fast det kanske är en fråga om intressen? Om ens hem är ens största intresse kanske man skulle vilja städa mer? Jag motionerar som en galning, syr, stickar och pratar i telefon på mina 15 timmar i veckan när jag "bara" har Bums hemma.

För övrigt så har jag blivit krasslg igen. Jag blir galen!!! Jag har ju precis kommit igång med motionen igen efter förra gången jag var sjuk! Jag hatar att ha barn på dagis, förlåt mig, förskolan. Detta är tredje gången jag är kasslig sedan Aimée började igen efter semestern. Men samtidigt är jag evigt tacksam över att hon får vara där :)
Nu ska jag upp och leta upp åkpåsen. Det är kallt och vi ska gå och lämna Aimée.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0