In sickness...

Den senaste veckan har gått i sjukdomarnas tecken. Aimée var hemma hela förra veckan, och Bums hade samma hosta och feber.
På torsdagen var jag inne i Växjö för att gå på sista mötet på utredningen som V.Psyk håller i, men 20 minuter efter att jag satt mig på bussen så ringde en sekreterare och ställde in :P Lönt. Jag var iaf tvungen att fortsätta in, för jag skulle handla födelsedagspresenter till Aimée. Klarade av presenterna på två timmar, och hittade dessutom två par skor till mig själv. Ett par ekologiska, supersköna vardagskängor och ett par finskor :) Som mormorskängor typ, fast i modernare tappning, med lite cowboystuk på :)

I fredags och lördags jobbade jag 27timmarspass, passet från ... Ja, det var helt obeskrivligt, skönt att jag kunde ringa in mamma iaf! På söndagen blev jag "rumpsjuk" och fick dessutom flickornas förkylning. Aimée kunde gå på sin gympa, men jag fick hålla mig borta från motionen. Jag lär inte kunna gå på varken Core eller Zumba ikväll, fast att jag känner mig bättre idag.

Igåf fyllde Aimée fyra år. Hon firades först på eftermiddagen, när Tfan kommit hem från jobbet. Hon var jätteduktig hela dagen, fick fyra ljus i sin frukostsmörgås :) Sedan gick hon till dagis, efter att hon beslutat att hon numer har slutat med napp och klippt sönder sin sista.
Hon fick potatisgratänt till middag, precis som hon önskade. Det blev köpekladdkaka som tårta. Bums var vaken med illont i magen precis hela natten, jag fick sova 90 minuter sammanhängande, så jag hade ingen som helst ork att baka något.
Men jag lyckades hålla fasaden hela dagen, Aimée jätteglad för alla presenter. Bilder kommer på bilddagboken så småningom...
Nu ska Aimée tydligen ha hostmedicin. Sedan är det dagis, och jag hoppas på ett par timmars vila idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0