Helt ovanligt vanlig tisdag...

Vardagen är igång igen. Aimée har varit på Draken och Bums och jag har hållt oss hemma.
Jag passade på att potträna Bums lite på förmiddagen med. Hon var utan blöja i säkert 2½ timme, jag fick muta på henne blöjan igen :) Bajs kom det, iofs inte i pottan, men inte heller i blöjan. Bra att hon inte är rädd för att bajsa utanför blöjan :) Inget kiss, men blöjan jag tog av henne var väldigt full, så hon hade redan klarat av förmiddagspinket.
Det gick himla bra, hon satt en lång stund på pottan, avslappnad och såg på tv. Det kom inget, men hon protesterade åtminstonde inte mot att sitta på den.

Snart ska jag börja med middagen. Det blir ihopplock idag. Kyckling och nudlar till Tfan och Aimée, nudlar och korvstroganoff till Bums, ägg och bacon till mig. Det fanns naturligtvis bara en kycklingfilé kvar i frysen, och jag har varit för lat för att gå till ica idag :P
Efter middagen ska Aimée på terminens första gympalektion, under tiden hon är där ska jag kolla om det finns några platser kvar på kvällens spinningpass. I så fall ska jag dra iväg på det vid 18:45-19:45, sedan direkt ut på promenad med Becca och Dita. Gött! Jag ser fram emot de här promenaderna hela dagen, trots att jag sällan får en syl i vädret ;) Men det gör inget :D Det är så skönt att bara komma hemifrån och slippa vara mamma för en stund. Och att ha egna kompisar igen, är inte heller helt fel.

Nu insåg jag precis att jag har glömt att vi skulle köpa hem välling med idag... Bajs. Hurtprommis till ica under gympapasset helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0