Släkthäng och marknad.

Vi fick en otrevlig överraskning igår. Efter att rörmokarn varit här i förrgår som kloggade duschavloppet igen. Han kom hit igår för att fixa det, då visare det sig att det är stopp någonstanns och till råga på allt så fastnar hans nya spolslang i röret och kommer inte loss. Jävligt kul. Jag som skulle ha jobbat idag, fick under min eftermiddagspromenad med Becca, veta att jag måste vara hemma för att ta hand om barnen idag. Tfan skulle bila upp källargolvet, så att rörmokarn skulle kunna kolla felet och få tillbaka sin slang.

Så, något trött i huvudet ringde jag svägerskan, Tfans syster Marie. Hon skulle vara hemma idag, så vi bestämde träff.

På morgonen idag tog jag ungarna till bussen, vi åkte våra tio minuter till Älghult, gick bort till Marie. Vi rensade blåbär, bakade blåbärspaj, pratade och fikade. Surade på regnet innan vi gav upp och gick ut oavsett väderlek. Då blev det kvavt, hett och solsken istället :P Aimée som hade jacka, jeans och gummistövlar när vi gick dit, hade bara jeans och stövlar kvar när vi gick hem :P
 Ungarna var glada och nöjda. Aimée fick sin efterlängtade heliumballong och 10kr marknadsgodis, Bums fick en höstmössa i bebismodell fast i rätt storlek och jag fick marknadskarameller.
Väl hemma hos Marie igen, klädde vi av barnen så de fick svalka av sig på gräsmattan. Bums fick av sig blöjan med till slut och firade det med att leka med vatten och kissa på altanen :P 
 
Vi stannade över på tacosmiddag, sedan fick vi skjuts hem. Det var en trevlig dag! Det är skönt att träffas och umgås under lugna former ibland, så att man kan prata och bara vara en stund.

När vi kom hem igen, hade Tfan och rörmokarn fixat med avloppet. Tfan hade hunnit hämta ett paket på macken, med bl.a mitt seriealbum med Zelda. Han fick sig några timmar i lugn och ro med sina chokladbitar och sin filmtidning med :) Skönt för honom!

Till sist gick vi för att handla. Vi skulle ta ut pengar inför morgondagen med, trodde vi. Nähä då! Inte en krona över beloppet. Va bra, Ica som Bank! Jävla röv. En fredagseftermiddag, i en by med bankkontor som stänger kl 14, och i en kommun med en, EN uttagsautomat. Som ligger i Åseda, av alla jävla ställe. Fan. Som ursäkt kom "Näe, det är så många som tar ut idag, när det är Älghultsmarknad osså Alstermodagen imon!" Jamen för guds skull! Förbered för det då! Man kan väl för fan inte marknadsföra sig som bank när man inte kan lämna ut pengar. Morr som fan.

När vi kom hem ringde jag till Becca för att kolla ifall hon skulle iväg till något uttagautomatsställe imon, vilket hon inte skulle. Så Tfan ringer till Marie, som vi vet ska till Nybro och Kalmar idag, och sedan hit till Alstermo imon. Medans Tfan pratar med henne, ringer Becca tillbaka och berättar att hon är inne i Växjö med sina föräldrar, som gärna tar ut och lånar oss de här hundringarna om vi vill! Gulle :)
Men Marie kunde ta ut åt oss, så det löste sig iaf. Puh. Jävla by.

Nu ska jag kränga på mig skorna och gå en improviserad runda med Beccan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0