Vår dag <3

Igår hade Tfan och jag en dag för oss själva. Vi hade fixat barnvakter, så mamma kom på måndagskvällen när ungarna hade somnat. Fick några timmars umgås med henne innan det fick bli dags för sängen.
05:15 ringde mitt larm. Upp, klä på sig, äta frukost, plocka ihop, sedan bort till bussen in mot stan. Väl inne i Växjö hade vi knappt två timmars väntetid innan tåget gick. Vi satt och slöade på stationen, handlade lite på PressByrån.
Till slut satt vi på tåget mot Göteborg! Härligt!

Under helgen hade jag letat butiker på nätet, så jag hade en lista på butiker som jag ville kolla. Det var främst Ewa i Walla jag var ute efter, men det utbudet sög. Hårt. Riktigt dåligt var det, tyvärr. Men jag ville osså kolla efter Branting, Odd Molly, Hunky Dory och några fler. Här har ni butikerna!

Prickig Katt! Kul butik, men endast ett par plagg av Ewa i Walla, efter hemsidan få förväntade jag mig mer. Flera butiksplan och massor av secondhand.

BTQ Fantasia. Långsmal butik, med trevlig personal, men inte särskilt mysigt. Tyvärr inte särskilt shoppinginspirerande.

Grace. Jag vet att jag var där, men jag minns inte att jag var där :P

Milk & Honey. Trevlig butik, med trevlig och hjälpsam personal. Mycket rea, med många fina plagg till bra priser. Bl.a Odd Molly och Hunky Dory på 50%.

Kålle&Ada. Mycket kläder! Mycket rea! Upptagen personal och mycket folk. Dock utplockade storlekar. Populär butik märkte man av kundantalet.

Butik AnnLin. Besviken. Långt att gå, ensam i butiken utan att bli trillfrågad om man ville ha hjälp. Det utlovade Ewa I Walla-utbudet var pinsamt. En kjol och ett par byxor hittade jag, av sådan där typ som aldrig blir såld.

Oles Döttrar. Härlig butik! Mysig och många fina märken, bra ordning, fina kläder på rean. Personal som bara var engagerad i stamkunder, som dessutom bara provade utan att handla.

Charlotte. Stoooor ljus butik, rent och snyggt. Stora provrum. Kläderna var upphängda i färgskala på olika klädställningar. Bra personal. Bästa butiken som jag hittade :)

Bra dag, inga pengar kvar :) Flera nya plagg i garderoben :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0