Julskyltning..

Som vanligt är vår tur på julskyltningen över på knappt en timme. Och då har vi gått låååångsamt :P 
 Först hade jag spinning vid 11, jag, instruktören och en till :P Det drog ut lite på tiden, eftersom vi inte kom igång när vi skulle. Jordfelsbrytaren hade slagit ifrån tydligen.
 Sedan hem och duscha, Tfan skulle med duscha så det hela tog en stund. Innan julskyltningen ville vi dessutom hinna handla på ica, innan de började servera sin jultallrik. Därför var vi tvungna att gå dit innan två, vilket betydde att vi var vid julskytlningen redan 10 i två... Så när skyltningen skulle börja, satt vår familj redan och fikade på Folkets hus. Tfans syster och man kom förbi och hälsade en stund innan de skulle gå på tipsrundan, som vi hoppade över.
 Aimée fick 20 kr av Tfan som hon köpte en burk med chokladdoppade chokladbollar med :)
Vi gick vidare mot brandstationen, stannade till vid elbutiken i byn och vinkade till jultomten som satt där inne. Inne på brandstationen fick Aimée veta av en brandman att man faktiskt fick klättra upp i brandbilen. Hon var uppe i alla öppnade dörrar säkert tre, fyra gånger :P Sedan åt vi korv med bröd, och begav oss hemåt. Det snöade hela tiden och var ganska mysigt, om man bortser från att Bums vägrade ha sufletten uppfälld, så hennes vagn blev ju dyngsur av all snö... Men hon klagade inte..

Hemma lagade Tfan och jag nötbiffar till middag och för en gångs skull så tror jag att alla åt utan att gnälla.

På kvällen bestämde Tfan och jag att vi behöver ha hit rörmokare till vårt avlopp. Nu stiger vattnet i toastolen innan det sjunker undan, när man spolar. Dessutom kan man varken duscha eller tvätta utan att golvbrunnen i tvättstugan svämmar över. Det är verkligen dags. Så Tfan har pratat med vår rörmokare idag på morgonen och han ska komma i eftermiddag. Skönt!

Idag ska jag hinna med en tur till ica, förhoppningsvis få lite besök och sedan gå på bodypump. Najs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0