En halvdag på stan...

Eller ja, i växjö iaf. Som om det vore nått att skryta om :P
Iaf, jag har varit i Växjö med Bums idag. Mötte upp mamma vid stationen. Hon skulle agera barnvakt medans jag var på V.Psyk för ytterligare tester *snark*. Bums hade somnat en kvart innan stationen, så mamma tyckte att det var lika bra att gå med upp till Psyk, så att inte Bums vaknade och blev alldeles knäpp. Kom dit en kvart efter att jag hade tid, men kvinnan jag skulle till var informerad om läget med bussarna. Dessutom var det inte ett dugg skottat på hela vägen utmed sjön, så det tog lite längre tid med barnvakt och mamsen utan kondition :)

Iaf, så blev testerna gjorda och kvinnan fick dessutom prata med mamma, kan ju vara bra som komplettering. Det har inte varit någon som varit intresserad av vad mamma har haft att säga innan, så det var verkligen dags. Jag fick även veta att resultaten från hjärnröntgen som jag gjorde -97, tydligen inte finns.. Hummm...
 Bums var supersnäll under tiden. Åt snällt smörgås av mormor och var glad och hälsade på alla hon såg :)

Vi gick ner på stan efteråt, och jag styrde oss till I Robe You :D Jag hade kollat kontot innan jag åkte på morgonen :) Var på jakt på en tröja, och fick mig en underbar fleece i grått. När jag provade den insåg jag att butiksinnehavaren och jag hade samma kläder på oss, bortsett från att hon hade fjolårets version av den klänningen jag hade, samma färg och allt :P
Sedan gick vi till Din Sko, hittade inget alls. Vem vill gå runt i 15cm klack hela sommarn?! Morr.

Vi fick i oss lite sallad på Åhlens med, sedan skulle mamma till bussen, så jag gick med och sa hej då. Sedan stod vi och väntade på vår buss, och under tiden somnade Bums. Sedan sov hon hela vägen till Älghult, så jag fick lite lugn på vägen hem, trött som jag var.

Nu är Tfan hos Frisören. Sedan ska han handla på vägen hem, och kanske mäta på ytterdörrarna på Postgatan, där ska det bytas lås är tanken. Tfan hade pratat med den lokala snickarfirman med, om att sätta igen köksingången där med. Ser ni? Jag fick min vilja igenom, utan att tjata ;) Jag misstänker att jag får ge mig på nån punkt senare :P Det löser iaf många problem i köket, med bänkytor, maskinskåp och allt jox vi vill ha :)

Ikväll ska jag på Zumba! Det ska bli askalas! Förra veckan blev det ju inställt, så nu är det dags.

Nu ska det tydligen bytas blöja, sedan kokas gröt...

Förresten! -2.4kg! Härligt! :D Dags att börja om, först ut; komma ner i vikten jag hade i november. Knappt ett kilo kvar. Sedan "bara" 3kg kvar till innanBumsvikten. Sedan har vi den lååånga vägen ner till innanAiméevikten, 8-9kg... Det känns dock något avlägset, för att vara positiv. Men kommer jag i närheten så blir jag lycklig :)

Nähä, blöja var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0