Händelserikt värre.

Igår var min mormor och min moster på besök. Vi fick inte till nått julfirande när det var tid för det, så vi tog det igår istället, över en tacomiddag :) Det hela började med att Aimée och Tfan skottadepå trädgården, medans Bums och jag gick till ica. Jag köpte en låda Geisha och ett alla hjärtans dagskort till Tfan :) Han blev glad. Aimée blev nästan lika glad, när hon insåg att han skulle bjuda henne. Annars var hon lite förnärmad över att inte hon med fick en låda choklad :)

Under tiden vi var ute hade moster ringt. Naturligtvis krabbar alltid något när vi ska ses, och denna gången var det mormors bil som inte ville igång. Men hon fick ordning på det till slut, hon är inte dålig min mormor :) De kom, iofs en timme senare än vi sagt, men hellre det än att de inte kommit alls. Dessutom hade vi avtalat tid mitt på dagen, så det fanns lite spelrum.
 Vi delade klappar, åt mat och moster Annika hade med sina pärmar med mönster och klädskisser. Behöver jag nämna att jag satt klistrad vid dessa efter barnen somnat för kvällen? Fotade lite i den med, hon målar fantastiska skisser, jag blir illamående av mina egna hemska streckgubbeskisser :P 
 
Vi var borta vid nya huset med. De tyckte att huset var hemtrevligt och barnvänligt. Jag passade på att kränga lite möbler, och Annika hittade tre stora pjäser plus lite småpryttlar. 1500kr ska jag få för det. Jag måste vara duktig på att sälja ;) Hon fick bestämma pris själv, så hon verkade nöjd själv med :)

Aimée hade utsett Annika till kömpis of the day, och kramades på henne hela eftermiddagen. Annika skulle dra henne i pulkan till huset, sedan skulle Aimée inte åka pulka på vägen hem, utan gå och hålla Annika i handen :) Nya bästisen ;)

Till sist åt vi kaka som Annika hade bakat, och hade en stor genomgång av min nya garderob. Många oooo!`s och aaaah!`s blev det :D Annika och jag har mycket samma åsikter och önskningar om kläder, förutom att hon är mycket mer inne på medeltid än mig. Jag vill bara ha kläder som passar :P Och är snygga, det är ju ett plus.. Det kanske inte är så bara? Men iaf, mormor är osså väldigt intresserad av kläder, även om det kanske inte syns lika väl... Det var kul iaf. Odd Mollyplaggen åkte fram för allmän beundran, och Brantingplaggen och Ewa I Walla-kjolen inspekterades noga, för att vi skulle lista ut hur det hela är sytt.

Nu är jag inne i en helt sjuk "villsyklädertillmigsjälv" och "villshoppaEwaiWalla"-koma. Problemen är bara tygbrist och peningbrist. Har hittat en kjol och en klänning som jag vill ha, på en webbshop på rea dessutom, men det slutar ändå på nästan 2000kr :P Det är väl pengar man har i bakfickan? :P
Jag misstänker att det inte spelar nån roll hur många gånger jag kollar mitt konto, pengarna lär inte ha förökat sig själv för det :P

Åååh! Jag avskyr när jag blir så här fixerad! Det spelar ingen roll hur mycket jag försöker, jag kommer ändå på mig själv med att tänka på vad det än är jag har fixerat mig på. Det är precis som om hjärnan anstränger sig med att tänka på nått annat en stund, så att jag blir förvillad, sedan när jag slappnar av efter en stund så inser jag att jag fortfarande har de där fixeringarna kvar :P Fast jag är likadan jämt. De gånger vi bestämmer oss för att köpa/byta vagn, så gör jag så. Om jag hittar nya barnklädesmärken, sy och stickaböcker.. Det är nog helt enkelt så jag fungerar ;)

Nu ska jag... Klädsurfa lite till ;) Sedan ska det mellanmålas, Aimée ska klä på sig, borstas tänder och sedan ska vi handla. I eftermiddag är det barngympa på för Aimée och spinning för mig. Najs. Egentligen är det föräldramöte med, men vi håller oss hemma. Dels så har vi haft barnvakt ganska mycket den senaste tiden, osså är det vid den dummaste tiden på hela dygnet ungefär. 18:30, mitt i "hållBumsvakensåatthonintesomnarförtidigt" samt "fåAiméeattstädasittruminnanduschningen"-tiden. Lite stök är det vid den tiden :)

Så är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0