Kallt!!!

Pannan är igång, men det är ändå bara 15grader inne! Jag avlider! Kallt, kallt, kallt!

Fick sovmorgon idag, det var verkligen uppskattat! Bums sov till 08 och Aimée 40 minuter längre. Skönt :) Glädjen grusades dock något av kylan inomhus. Jag har varit nere i källarn och skruvat upp värmen, får se om det hjälper. Borde gå ut och hämta posten, och handla, men det sistnämda får vänta. Vill inte släpa ut ungarna på den promenaden i denna kylan. Närmare 20 minus :P Blä.
Tanken är dock att komma bort till Postgatan idag. Aimée är ju dagisledig, så det vore ju praktiskt att vara där en längre stund. Jag ska märka upp vilka möbler vi ska behålla, så att jag sedan kan ringa kvinnan som är barnbarn till tanten som bodde där. Hon ville se om det fanns något kvar som hon ville ha, lika gärna som att vi skulle slänga det.

Ikväll är det barngympa, och första passet på styrkan som jag ska gå på! Det ska bli riktigt roligt! Får se hur död jag är imon :P Har börjat fundera på terminskort på byns idrottsförening, ingen som vet vad det skulle kosta? VitaNova, som jag är anställd av, betalar upp till en viss summa på friskvård. Det vore kanske lämpligt att kolla upp :)

Igår var vi på kalas. Vi var hemma hos Tfans bror och firade hans sambos födelsedag, och slog ihop det med Tfans födelsedag med. Tfan fick en unnelåda, med Geishachoklad i tre olika sorter, en ask mörk choklad och två glasflaskor cola :) Han blev glad :D
Aimée och Bums lekte som galningar, precis som vanligt. Tfan stod för efterrätten, och hande bakat helt vanlig sockerkaka och sin stekpannekaka. Den sista gick åt :) Jag såg folk som tog tre bitar :D Den är himla god.

I lördags tog vi det otroligt lugnt. Kasade fram och tillbaka över byn, skottade snö här hemma, skottade fram nya huset med ur snömassorna, handlade. Dessutom hade vi två killar på besök i källarn, de demonterade oljetanken och ordnade lite el och läckande rör i pannrummet. Skönt att ha det gjort, men det stank diesel på hela nedervåningen :P
På kvällen kom Becky, för en sen husvisning. Hon skulle ändå hem till sina föräldrar för att åka med till Sälen. Så vi var borta i huset strax efter 22 :P Röjde runt i drygt en timme, och hon fick med sig en hel icakasse med saker. B.la en grön klänning med orange blommor, en röd kavaj och svarta handskar ;D Knasigt. Hon kan inte hälsa på utan att få med sig en drös med grejer hem. Hon stannade till 01, och vi såg skidpojkarna gå i mål, drack te och åt resterna av en kladdkaka.

Nu har Bums slarvat bort sin napp, igen! Snark.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0