Måndag...

Jahupp. Nu är det vardag på riktigt. Tfan har avslutat sin långa föräldraledighet och gått tillbaka till jobbet. Aimée har dagisledig, som vanligt på måndagar och Bums är hemma som alltid.
Vi ska på föräldragruppen idag. Det är babymassage på schemat, och jag känner mig lite skeptisk... Babymassage brukar man ju börja med innan 8 månaders ålder, och Bums har ju fyllt 1 nu. Men, vi får prova och se, om inte annat finns det ju leksaker att roa sig med :) Vi ska åka dit med Maria, det bestämdes på facebook imorse...
Bara för det så ringde telefonen nu. Ingen föräldragrupp idag, bvcsköterskan är sjuk :P Knas...
Jaja!

Då får jag väl hitta på nått annat...

Jag stillar husfunderingarna som lever rövare i min hjärna, med att kika på kök. Det lär bli Kvik denna gången med. Först hade jag tänkt mig ett pärlspontskök, men Tfan är väldigt förtjust i Kvik :) Och det är väldigt bra kvalité, och dessutom väldigt prisvärt. Jag har så svårt för Ikea. Hur jag än vrider på det så känns det allt så kompenserat. Jag vet att många har just Ikeakök, och trivs jättebra med det! Det är ju skitbra, men jag hittar inget som känns "vi". Det är alltid nått litet elände som felar, eller fattas. Och det blir väl så när det ska tilltala så många som möjligt...
Dock misstänker jag att vi har för dyr smak... Vi vill så mycket, och budgeten är inte den största. Vi får väl se. Först måste vi bestämma oss, det kanske sker ikväll? Sen måste vi lägga bud och få det att funka, sen måste vi till banken för andra gången. Sen, innan vi börjar renovera, måste vi få detta sålt. Vem vet hur lång tid det kan ta?

Bums trillade just ur soffan. Hon har börjat klättra upp där själv. Bra att jag la en stor kudde precis där hon föll :P
Nu gjorde hon det igen! Hon är inte försiktig precis :P

Ikväll är det barngympa! Aimée tjatar redan. Hon förstår inte alls varför gympan måste vara efter middagen, det är ju helt sjukt lång tid att vänta! :D Jag tycker att det är så roligt att hon gillar det. Samtidigt ska jag på spinning, följt av någon slags kroppsträning, jag har ingen koll. Vet inte ens om det har satt igång tills idag, men det lär jag väl märka. I så fall får Tfan komma och hämta Aimée efter hennes gympa, för kroppsträningen höll på en halvtimme efter hennes gympa är slut... Vi får se hur det utvecklar sig.

Nu har Bums tappat förståndet.... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0