Med risk för att låta tjatig...

Men, gud va spännande!!! Idag har jag ringt mäklaren och förklarat att vi är intresserade av Huset vi har tittat på! Hans reaktion var "Jaha, när vill ni skriva kontrakt?" !!! Jag sa inte ens vad vi hade tänkt bjuda :P Men innan dess ska vi till Banken igen, vi har visserligen lånelöfte, men vi vill gärna gå igenom allt en gång innan kontraktet skrivs. Så, idag har Bums och jag gått till banken, i kräksnö, verkligen trevlig :P Fick en tid imorgon, sedan ska jag väl ringa märklaren igen efter det. Kulkulkulkulkuuuuuul!!! :D *kollar en extra gång så att jag inte råkade skriva kuk"

Kanske ska dra resten av veckan med :) Igår skulle jag till läkaren på V.psyk, för att få ett läkarutlåtande till försäkringskassan. Min aktivitetsersättning ska förnyas i sommar, och det är lika bra att få saken ur världen. Fick veta att det nu även står Social Fobi samt ångestattacker i mina journaler. Gud, så trevligt :P Då är inte ens den stora utredningen klar än, för jag ska på minst två möten till om det. Minst fyra timmars utfrågning och knasiga tester, precis vad jag önskade mig så här, i mitten av februari...
Iaf, så skulle Tfan vara hemma med Bums under tiden jag åkte till stan. Men han var trött på att vara hemma, så han tog Bums och åkte med in, osså fick Aimée vara lång dag på dagis. Bums tacklade det hela med att kräkas välling på bussen in, och vägra äta under hela tiden vi var i stan :P Jag välsignade Tfan med ett par nya jeans. Efter det släpade jag in honom på Irobeyou, där det var rea. Fast som vanligt var rean utplockad och inte särskilt intressant, så jag hamnade bland nyheterna istället :P Det blev en kjol från Ewa i Walla och en jacka från Cream. Så snygga plagg så jag vill kräkas! Kjolen har jag kollat på innan, fast på nätet, och den är ordentligt dyr, så det är inte nått jag skulle få för mig att surfa ner i varukorgen på ren villha-instinkt. Men nu fick jag prova den, och när den väl kommit på så ville jag inte ta av den igen :P Jag misstänkte att den skulle ha den inverkan :P Tfan hittade jackan, som jag aldrig hade provat om inte han varit med. Jag har ju redan jacka.... Som om jag inte hade kjolar redan :P Men iaf, så provade jag den med. Sedan kunde jag inte välja. Tfan röstade för jackan, men jag kunde som sagt inte skiljas från kjolen, men ville ha jackan med. Så jag löste det hela med att mötas halvvägs och köpa båda :D
Butiksinnehavaren var imponerad, så hon tyckte att jag skulle få en sjal på köpet. Hon har sjalar i precis varenda färg! Gratis sjal tackar man ju aldrig nej till :) Precis när vi skulle gå kom hon på att vi borde få en bok, Huset i Granhult. Men den hade vi redan, så vi tackade nej. Det slutade med att vi fick två, som vi kunde ge bort, tyckte hon! :D När vi kom därifrån hade jag varor som jag fått gratis för närmare 600kr... Trevlig butik måste jag säga ;)

Vi handlade en fleece, vantar och en pjamas till Bums på Po.P med. Men annars var det lugnt på shoppingfronten ;)
Efter kinamat och Irobeyou knatade vi upp till V.Psyk, i snöstorm utmed Växjösjön :P Det gick bra, men det var inte särskilt trevlig...
Hemfärden gick bra, utan kräk :) Jag hämtade Aimée på dagis, där Aimée blev jättebesviken när jag kom, eftersom hon skulle ju få gå hela dagen hade jag sagt, och när jag kom var det ju fortfarande ljust ute :P Knasbarn... Tfan och Bums gick till ica och hemma satte vi igång med att mata ifatt Bums. Det var gröt strax efter 16, macka vid 17, grönsakslasange vid 18, och sedan gröt 19:30 :) Sedan sov hon gott.

Jag avslutade dagen med ett pass Zumba osså en apelsin på det. Härligt!

Det var så händelserikt igår, så jag minns inte vad jag har gjort resten av veckan :P Jag har träningsvärk i magmusklerna iaf. I förrgår provade jag på en ny träningsdvd! Fitmama heter den tydligen, jag tänkte att det kanske kunde vara bra. Jovisst, hurbullar med stora tuttar och jazzbrallor som gör aerobicssteg och föreläser "Denna övningen ska du inte göra förrän tidigast 8 veckor efter förlossningen" Ursäkta?! Vid den tiden är jag fortfarande helt lamslagen av amning, avslag, dålig sömn och allmän bebiskoma... Jag har definitivt inte en tanke på att träna :P Fast det kanske bara är jag ;)

I eftermiddag blir det stekt falukorv och stuvade makaroner. Underskattat, måste jag säga :)

Jag ska ta bild på mina nya plagg med, så småningom.... Nu ska jag nog umgås med barnen lite, ifall de har tid med mamma vill säga. Man vet aldrig :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0