Härlig söndag.

Idag har vi haft det bra :)
Vi började dagen som vanligt, med välling, frukost, Aimée tittade lite på tv och Tfan hade sovmorgon efter att ha varit uppe hos Bums en massa under natten.
Strax innan 11 kom Tfans syster Marie och hämtade oss. Vi hade packat korv, bröd, varm choklad, te och frukt i förväg. In med vagn, packning och pulka i bilen! Sedan åkte vi ut i skogen, nånstanns mellan Alstermo och Älghult, där pulsade vi ut i skogen allihop. Sedan väntade pulkaåkning, korvgrillning och allmänt umgås.
Bums satt snällt i sittdelen till buggan i 90 minuter, sedan tröttnade hon och ville komma upp. Hon satt hos Tfan en kort stund innan hon hamnade hos Marie och senare hos Urban... Det var en trevlig utflykt!
 När vi var klara med grillningen åkte vi hem till Marie. Där blev det lite fika, för de andra iaf ;) Aimée lekte en hel drös med Emmy, Bums sov färdigt efter att ha somnat i sittdelen när jag bar henne pulsandes i skogen på vägen hem. Hon fick lite mat, sedan lekte hon med på golvet medans vi andra hade fruktstund. Gött...
 Framåt eftermiddagen började vi packa ihop oss för att åka hem. Alla utom Aimée, som inte alls ville hem :P Men hon fick snällt följa med trots att hon inte hade lust.

Väl hemma blev det lite middag, sallad för min del. Tfan kom på att han hade glömt att vi egentligen behövde handla, så han fick ställa sig och baka bröd. Ungarna kom i säng till slut, trots att Aimée minsann skulle ha både plåster och vatten innan hon somnade, och Bums fick för sig att inte vilja somna alls. Så hon fick komma ned medans Aimée somnade till. Stackars Aimée fick inte en blund i ögonen när Bums skrek som en skållad gris bara för att hon inte alls hade lust att sova. Hon var visst trött, men vägrade bara somna :P Jag satt med henne i famnen framför tv:n, och efter 20 minuters gnäll och bök somnade hon med till slut.

Tfan satte sig i telefon med sin mor, och jag klädde på mig, gick ut på promenad samtidigt som jag pratade med min mams på mobilen. Nu är det kväll. Jag måste äta nått.

Imon är det måndag. Helt vanlig tråkmåndag. Ungarna ska till BVC för andra dosen vaccin, annars är det lugnt. Inget dagis, så jag hoppas på lite sovmorgon... Haha! :P

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Åååh så underbart med korvgrillning i skogen!



Angående promenerandet så hänger jag gärna med nån kväll. Nu har jag förkylning och halsont, och har haft i två veckor, så ska bara bli frisk först. Men mitt mobilnr är 0706163268, skicka bara iväg ett meddelande nån kväll om du inte har nån promenadkompis så får vi se var jag är :)



Och nu snart ska jag sätta igång med din bloggdesign! När jag är hemma och har lite lugn och ro omkring mig.. Det kan dock ta lite tid eftersom jag är ringrostig nu ;)



Kramkram!

2010-01-20 @ 23:58:01
URL: http://mikaelapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0