Kalas!

Vi kom iväg på kalaset, trots att det som vanligt blev stressigt innan vi väl kom iväg. Bussresan gick bra. Bums somnade så fort jag hade satt ner henne i vagnen, hann inte ens sätta på henne selen innan. Aimée somnade strax innan Sävsjöström, och hann vila lite innan Lenhovda, där vi blev hämtade av Lasse. Bums fortsatte sova till vi klev ur bilen i Nottebäck, och var utvilad och redo för kalas :)
Det var trevligt som vanligt, jag slarvade med sötsakerna, lite väl mycket glass blev det under eftermiddagen. Jag har inte fått in vanorna än, så jag har inte kommit så långt att jag låter bli efterrätterna på kalas. Men det kommer så småningom.
Lasse fick fina presenter, och vi var ute en runda och åkte pulka och spark med alla barn. Aimée och hennes kusin Cayenne var ute längst, med stora kusin Emmy som sällskap. När de första gick in såg Aimée helt förvirrad ut :) Enligt henne hade vi precis kommit ut :P Men alla barn kan inte vara utomhusbarn, dessutom ser hon så mycket på tv, så hon behöver vara utebarn för att det ska bli balans tror jag ;)

Innan vi kom hem fick Tfan och jag nya stickade tossor av Svärmor. Denna gången hade hon sytt dit en bit skinn undertill, så att de inte blir utslitna lika fort. Mina var grå och svarta, lite randiga, Tfan blev lite avis för han fick helgröna :) Aimée fick ett par egna, röda var de.

Bums var på gott humör hela dagen. Lekte som en galning, både själv och lite med oss andra. Minst med oss föräldrar tror jag :) Hon somnade som en stock så fort hon hamnade i bilstolen, när vi skulle åka hem :)

Idag är det lugnt som vanligt, tror jag. Jag har hunnit träna lite Carmen Electra nu på morgonen, så mycket som blir gjort med två tjejer i skosnörena. Hoppas på att få till en ordentlig promenad med innan dagen är över.

Nu vankas snart gröt till Bums och mellanmål till mig själv... Mitt internet verkar ha försvunnit, får se hur det går med blogginlägget :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0