Nödshopping...

När vi vaknade imorse var både Tfan och jag sugna på att åka in till stan, men det blev liksom inget av det, utan vi såsade bort hela förmiddagen. Jag hade dessutom fått sovmorgon så jag var inte uppe förrän halvtiotiden... Men så fick vi ett telefonsamtal från Tfans mor. Då insåg vi att stan var ett måste. Svärmors Lasse har fyllt 65, och ska firas imorgon. Tfan hade hoppats att hans mor skulle hitta på nån bra present som vi antingen kunde fixa eller vara med på. Men hon hade inga presentidéer, så helt plötsligt fick vi ställa in oss på stan. Klockan var 11:00, bussen går 11:30, och innan dess ska vi hinna packa, klä på barn, oss själva samt gå till busshållplatsen, vilket tar 10 minuter i Aimées takt.
 Vi kom iväg, helt otroligt :P Jag ville in till stan för att kolla rean på I robe You, som jag såg skyltning om i onsdags, när Tfan och jag var på bio. Så jag knatade bort dit med en gång, med Bums i vagnen. Tfan och Aimée gick till Åhlens (där man fikar, enligt Aimée) för lite toapaus. När jag väl kom fram satt den en liten hanskriven lapp på dörren. "Stängt 20-23:e denna vecka" Snark. Det som är mest störigt är att om jag hade gått fram till dörren i onsdags när jag först såg reaskylten, så hade jag ju sett att det var stängt. Morr. Blä. Trist när man ställer in sig på en sak och så blir det inte alls som man hade tänkt.
Vi gick bort till Apoteket för att ta ut Tfans medicin istället. Sedan fortsatte vi till Cityhallen för lite lunch till Bums, och vidare till Napoli där vi tog middag allihop.
 När alla hade fått mat i magen, gick vi till HM. Jag hade nått svagt ögonblick på pizzerian, där jag lovade Aimée att hon skulle få välja en tröja där :P När vi kom därifrån hade ungen handlat för drygt 500kr :P Hellokittyklänning och pantalonger, liten söt kofta och en hel velourpjamas, till sig själv. Ungen kommer knappast behöva täcke :P
Uppe på Lagerhaus hittade vi lite skärbrädor och presenter till Svärmors Lasse. Skönt!
Sedan hade det lovats fredagsgodis, det gick Tfan med Aimée och handlade på Hemmakväll, medans jag och en sovandes Bums i vagn knatade in på Skrinet. Senast jag gick förbi var det sjukt utplockat, och allt som fanns kvar var typ Stickad kofta, 3500kr, varsågod! Inte riktigt min plånboks kopp te. Men, idag hade de hängt upp OddMollys nya kollektion, vilket betydde att höstens kollektion *bla kofta 3500kr* var på 50% rea. Najs. Jag shoppade mig en askalasfin klänning, med volanger och grejer. Jag fick ju presentkort av Tfan vid jul, så klänningen kostade mig en tredjedel av ordinarie pris. Gött!
 Efter att ha sökt genom hela centrum efter mina chips, gav jag upp och vi åkte hem. Nu kom jag på att jag kanske skulle ha knatat in på en butik till, som jag glömt namnet på... Men iaf, där hade de osså OddMollyrea, fast när jag tänker efter ordentligt så inser jag att jag ändå inte hade haft råd att köpa nått mer i den prisklassen idag, med eller utan rea :P

Till slut kom vi hem, Tfan gick för att handla bröd och chips, Bums fick sin älskade havregrynsgröt och Aimée fick sitt fredagsgodis. Nu har Tfan precis duschat, och det börjar bli Aimées och min tur att blötläggas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0