Kalashelg.

Gud, va vi har haft att göra denna helgen!
I lördags var vi i nya huset på dagen. Tfan spacklade det sista lagret i köket medans jag målade tredje och sista gången på kökstaket. Efter det blev det Ica, loppis och till sist Pizzerian, eftersom vi inte orkade hitta på nått bättre :P

Tfan gick tillbaka till huset, för att greja med nått, medans jag och tjejerna gick hem. Jag började duscha och göra mig iordning, sedan kom Tfan hem, strax efter det kom mamma. Hon satt barnvakt när vi var iväg på kvällen.
Vi blev hämtade av svärmor och Lasse, sedan åkte vi till Tfans syster för att fira hennes äldsta son, som tagit polisexamen! Storslaget, ett helt livs drömmar slog in för honom, nu börjar verkligheten! :D
Vi hade riktigt trevligt, och passade på att stanna en bit in på natten och dricka lite alkohol nu när vi hade barnvakt. Tfan kom på att han inte hade varit onykter sedan vi var på Gustavs förfest till Hasselbacken (som blev helfest), för tre år sedan :P Hehe.
När vi kom hem sov alla i huset.

Dagen efter steg jag upp med mamma vid halv åtta, sedan umgicks vi nån timme innan hon åkte hem. Vi gick bort och lämnade lite saker i nya huset, handlade, hem och duscha och göra iordning mig och barnen. Vid ett kom Tfans systerson Polisen och hans flickvän, för att välja bland våra utsorterade bebiskläder. Aimée passade på att leka med sin poliskusin med :)

Framåt två kom svärmor och svägerskan med sina familjer, sedan tog vi oss bort till Tfans bror, för att fira hans 40årsdag. Han fick en betalad natt på hotell i Malmö och middag på restaurang ihop med sin sambo, och blev både glad och överraskad. Han som hade önskat sig en skruvdragare :)

Idag tar jag det lugnt med barnen. Vi har handlat och varit på lekplatsen. Aimée och jag har ätit mellanmål nu medans Bums sover middag. Hon vaknar nog strax...

Det rycker fortfarande i min shoppingnerv, dumma skatteåterbäring! Fast ändå inte, det är ju kul att få pengar! :D Det är bara det att jag är väldigt glad åt att göra av med dem :) Vi ska ju till GBG i sommar, bara Tfan och jag, och meningen är ju att jag ska spara pengarna tills dess. Fast egentligen vill jag bara knata rakt in på I Robe You och bränna alltihop :P Men då blir ju inte GBGresan så himla rolig...

Kommentarer
Postat av: emmathilda

Oj låter som en trevlig kväll! Men du, du har tur med skatteåterbäring. Jag måste i December tyvärr betala tillbaka en som tur liten summa men ändå. Det är som du skriver roligare att få! :) Och tack för din fina kommentar! :) Om du fortfarande drömmer om den military jackan istället för den svarta du har, så på blossom finns det jätte många kvar. Och de har i deras lager också. Men jaa, den är nog fin. Och du.. JAG KUNDE INTE VARA OKÖPT! :) Så det blev en jacka för mig! Nog för att jag köpt en massa jackor i vår! Tjihi. Tusen kramar åt dig kära Du! :)

2010-06-15 @ 11:42:47
URL: http://www.emmathilda.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0