Helgen som var..

I fredags var jag och tjejerna i Växjö för att shoppa med min kära mor. Aimée behövde massor av ytterplagg, så vi var så illa tvungna att åka in. Det kändes inte helt snällt att skicka ungen till dagis i supervarma Po.Ptermosar nu när det faktiskt händer att temperaturen kryper över +5strecket...

Så vi började på Lindex. Lika bra det! Hittade överdragsbyxor, gröna som Aimée valde, regnbyxor, rosa som Aimée valde... Tre par trosor och tre par strumpor, Aimée valde där med. Utöver detta bestämde hon att hon behövde ett par turkosa velourbrallor, och jag hittade askalascoola jeans till henne :) Min mor bestämde även att Aimée behövde en prinsessklänning med tillhörande rosa hårsnodd och HelloKittyhårspännen. Glad liten skit :)
 Vi fortsatte till DinSko, där Aimée omsorgsfullt valde röda gummistövlar med Blixten från Cars :) Fast att de rosa och glittriga HelloKittystövlarna stod jämte! Har hon fått HKöverdos? Är detta möjligt? ;)
Det visade sig dessutom att hon numera har storlek 29 i skor! Omg! Något störigt var det faktum att jag precis köpt strumpor till samma unge i storlek 25-27, vilket jag inte kom på förrän vi var hemma och uppackade :P

Mamma och jag knatade runt i Lindex, KappAhl och GinaTricot i jakt på det perfekta plagget, helt lönlöst. Jag köpte mig två par leggings på Gina, som vanligt. Det spelar ingen roll hur många par jag har, alla ligger ändå alltid i tvätten :P
Till slut blev klockan 12, och då släpade jag med mig hela sällskapet till IrobeYou :) Tjejerna var hur snälla som helst där inne, i den yttepyttebutiken. Aimée tittade på alla fina armband och halsband, medans jag provade asdyra plagg som visade sig sitta knasigt. Till slut provade jag en klänning av favoritmärket, i favoritfärgen, ståendes nere i butiken eftersom provrummet var upptaget :P Just detta märket passar alltid mig, alltid samma storlek (i stort sett) och det sitter alltid bra. Så himla skönt.
Föll för en söt sjal med, som jag fick till rabbatterat stamkundspris :) När jag väl hade betalat hela kalaset blev jag erbjuden en sjal till, fast gratis denna gång :) Jag fick höra att jag tydligen var väldigt uppskattad, och att de tyckte att det var roligt när jag kom :D Jag är väl medveten om att det är säljsnack alltihop, men så himla trevligt! Det är skillnad mot HM, Lindex, va fan som helst! Så jag valde en brunaktigt sjal. Har tidigare fått en likadan, fast då valde jag färgen Kitt...

Till slut fick vi lite pizzamat i magen, t.o.m Bums eftersom hon vägrade äta sin burkmat, konstigt :P
Mamma fick sig ett par nya walkingskor och Aimée hann köpa sitt fredagsgodis innan bussen gick hemåt igen. Båda tjejerna somnade i bussen, så det blev en lugn resa :)
Bland det roligaste på hela dagen var bussresan in till stan. När jag väl kommit ombord på bussen, med barn och vagn, och ska betala för mig så visar det sig att jag har 38kr på mitt busskort. Det kostar 80kr in till stan :P Jag hade inga kontanter med mig, men chauffören var väldans snäll och lät mig åka på skolungdomsbiljett :D
 Sedan kom vi hela vägen till Lenhovda innan nått i kompressorsystemet gick sönder, och bussen blev ståendes :P Efter en halvtimme kom det en ny buss, och vi kom in till stan en halvtimme senare bara.

I lördags var vi i nya huset en bra stund. Vi hade ännu en elektriker där för att se över det hela. Han skulle räkna på vad han trodde det skulle kosta. Tfan fortsatte riva ner takplattorna i köket, och höll på att slita ner spännpappen som satt under, i mitt huvudet. Tack för den ;P
Jag rensade undan mycket av alla de köksgrejor som vi inte ska ha. Massor av blomkrukor fick följa med ner i källarn. Nu är det bara grytor kvar i köket som ska plockas undan med.

Igår tog vi det lugnt. Tfan var dassig, och jag gjorde mitt bästa för att ignorera ett halsont som jag har bestämt att jag inte har. Jag ska ju träna idag...

Nu ska jag nog ge Aimée frukost och vyssa Bums, som varit vaken sedan halv sju...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0