Jahupp....

Det blev ganska produktiv dag! Fick iväg mig själv och båda barnen till Postgatan i ganska så bra tid, på förmiddagen. Sedan började jag med att bära ut allt rivningsskräp i köket, till carportdelen av garaget, eftersom jag är för lat för att fiska upp nyckeln ur fick och låsa upp garagedörren :P Jag tyckte liksom att det räckte att sladda runt i snön med byggskräp på axeln ;)
 Hann med att sopa upp all sågspån som taket släppte ifrån sig på köksbänkar och golv med, sedan kom L från Anticimex för inspektion. Det tog en timme ungefär, och han hade inga överraskningar att komma med. Skönt! Speciellt efter offerten på elarbetet, som damp ner i posten igår :P

Sedan packade vi ihop oss igen, jag passade på att samla alla gamla telefonkataloger och tidningar som låg och drällde i huset, och tog med dem till insamlingen vid Ica. Handlade gjorde vi med. Hem igen, mellanmål. Sedan sågs det på film, bråkades, tetades och våldades det det... Aimée stod för bråk och tet (på Bums och mig), Bums stod för våld, i form av hårt slag i skallen på syster med vattenflaska som valt tillhygge, upprepade gånger. Bums passade för övrigt på att gå mig med på nerverna. Genom att gallskrika så fort jag inte bar på henne eller tittade på henne. Gallskrek hon inte så gjorde hon något hon vet att hon inte får... Peta i gjutjärnsspisen, klättra på stolar, klättra i trappan, stänga av tv:n för syster o.s.v...
 Sedan kom ju Tfan hem, alla åt middag och det hela lugnade sig något. Vi begav oss mot ica igen, för att slänga två ton plastinsamling och handla godis :)

Förutom det vanliga alldagliga, så kan jag berätta att jag har en helvetes träningsvärk idag. Hade jag haft huvudvärk med, så hade jag varit helt säker på att influensan var nära inpå. En stund idag funderade jag t.o.m på om jag kunde vara gravid, molande värk nere i magen och ömma bröst... Tills jag insåg att jag har varit supertrött småbarnsmamma med sjuka barn den senaste månaden, och därmed i stort sett somnat så fort jag hamnat under täcket. Strax därefter kände jag att hela bålen värkte av träningsvärken, och då kände jag mig inte särskilt gravid längre ;)
Det värsta är att jag är väl medveten om att det kommer att kännas värre imorgon. Häpp! Jag ska ringa min mor strax. Så fort Tfan kommer ner från Bumsnattning, hon är seg idag tydligen. Dumma förkylning.
Tänkte kolla med lilla mor om hon kan tänka sig en tripp till stan imon. Aimée behöver allt utom vanliga kläder. Överdragsbraller, gummistövlar, regnställ, trosor, strumpor.... Jag har säkert glömt något.. Det är alltid trevligare om man kan få lite sällskap, speciellt när man har två busungar med sig :)
Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0