Mulen torsdag.

Det var inte trevligt att gå promenad idag. Mulet och lite blåsigt. Men jag kom iaf iväg. Bums somnade 50 meter tidigare än igår :P Trodde faktiskt inte att hon skulle somna på förmiddagspromenaden, för hon vaknade inte förrän 07 idag, men men :) Inatt har hon dessutom sovit nästan hela natten! Hon fick 18månadersvälling både vid 19:30, när Tfan nattade henne, och vid 23, när jag nattmatade. Sedan vaknade hon 00:50 och bråkade lite. Jag tror att det är flasknapparna som ställer till det. Innan har hon haft nappar med mindre hål, så det tar en stund att dra i sig vällingen. Nu är det är stor skåra i nappen, så vällingen kommer i snabbare takt, vilket osså betyder att välllingen tar slut snabbare och då misstänker jag att hon inte känner sig mätt, trots att hon fått tillräckligt.. Men hon somnade iaf om på en kvart, sedan sov hon till 07! Fan va härligt, efter veckor med matningar 02:30 och/eller 05:20, som osså var uppstigningsdags vissa dagar. Lagom kul :P

Igår var jag iaf modig och kom iväg till Coreträningen innan Zumban! Jag kan väl bara säga.. Aj i hela kroppen.. :P Det framkom väldigt tydligt att mina magmuskler är kraftigt eftersatta :P Balansen är inte heller vad den borde, och jag kände mig typ som den klumpigaste i hela gruppen :P Men jag tog mig igenom, och jag överlevde ;) Jobbigt värre, men det är ju meningen. Förhoppningsvis blir jag bättre allteftersom.
 Zumban efteråt kändes som en dans på rosor i jämförelse :P Då hade svettandet kommit igång, så halvvägs in i Zumban var jag alldeles genomsur. Vi fick även äran att prova på Lady Gaga´s Bad Romance-dans, vilket var rätt skoj, men inte lika svettigt som man har vant sig vid.

Om en timme ska Bums och jag knata bort till dagis och hämta Aimée. Sedan ska jag förbereda middagen, biffar får det bli. Och Aimée ska packa, har hon sagt. Imorgon ska hon och hennes kusin Cayenne åka till deras farmor tillsammans, och sova över till lördag, och detta är hela veckans höjdpunkt :) De har sett fram emot detta ett tag nu, och Aimée hade femhundratusen frågor att ställa om det imorse på vägen till dagis :) Det största problemet var naturligtvis hur det skulle gå med fredagsgodiset nu när hon inte skulle vara hemma. Och vilken säng skulle hon sova, vem skulle väcka henne på morgonen, skulle hon få frukost hos farmor osv... Det ska bli ganska skönt med 4åringsledigt måste jag erkänna :) Jag har dessutom passat på att byta arbetspass, så jag kommer att åka till jobbet på lördagförmiddag istället för fredag morgon, så vi får lite ensamtid med Bums.

Nähä,nu börjar Bums krackelera här...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0