Soliga onsdag!

När jag lämnade Aimée på dagis igår, stannade jag på vägen en stund och pratade med ett par mammor till. Fick då veta att en av mina favoritrundor hade vårat till sig så pass att man kunde gå där med barnvagn. Så idag tog jag mig i kragen och släpade runt Bums där efter dagislämningen. Det var så skönt att äntligen vara ute i naturen igen, och slippa gå runt runt i byn bara. Bums somnade i vagnen en stund, och jag lapade sol utan varken jacka eller mössa. Som väl är så har jag världens bästa fleecetröja, snygg är den med;)

Passade på att handla på vägen hem med, så att jag har eftermiddagen ledig. Vi ska nämligen på föräldragrupp på biblioteket bara en halvtimme efter att Aimée har slutat på dagis, så vi hinner inte så mycket mer om middagen ska vara färdig när Tfan kommer hem från jobbet.

Bums är på strålande humör idag :) Det kan bero på att hon äntligen har bajsat, efter två dygn :P Stackarn, men gårdagens köttfärssås satte fart på det hela misstänker jag :P Just nu har hon fullt upp med att bädda ner en docka med disktrasan :) Supernöjd!
Dessutom har hon ätit av vår mat två dagar i rad. Äntligen! Det är så segt med alla dessa barnmatsburkar! Dyrt i längden, och jävligt irriterande. Först ska släpa dem hem från Ica, sedan tillbaka igen, för återvinning. Många burkar blir det med under en vecka, väldigt praktiskt när man inte har bil :P


Jag ska ta det lugnt resten av förmiddagen. Bums kommer nog inte att sova mer idag, så det blir till att sitta på golvet och imitera klätterställning misstänker jag. Ikväll är det Zumba, vilket jag ser fram emot. Jag har små, små förhoppningar om att kunna gå på Coreträningen som är en timme tidigare. Får se hur jag mår, och vad Tfan säger. Att vara ensam med barnen mellan 18:00- 20:30 är inte precis det roligaste i världen. Det är stora protesttiden på dygnet hemma hos oss :P Fast Tfan brukar aldrig tycka nått om att jag tränar, han vet ju att det gör mycket för mig, både fysiskt och psykiskt. Jag har världens bästa Tfan :)

Nu ska jag se om jag får läsa en inredningstidning eller om Bums tycker att vi ska umgås :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Läste att du kom iväg på båda passen! You go girl! Själv kunde jag ju inte gå eftersom jag har jobbat...

2010-03-10 @ 23:07:15
URL: http://mariasscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0