Jodå...

Jag är nog tillbaka :)

Det blev en riktigt trevlig måndag! Jag och ungarna kom iväg i tid imorse, så vi hann till ica för att handla fruktmutor inför långpromenaden :) Sedan gick vi heka vägen runt Rås med kompisen R och hennes hund. Riktigt mysigt, och barnen var nöjda. Aimée var så himla duktig att hon fick en tjuga av mig när vi kom in i byn igen. Den tog hon med sig in på ica och handlade en Mars. Alldeles själv! Jag stod utanför och var stolt, varvat med "hurfanskadettasluta,vadharjaggettmiginpå!?"-känslor :) Men hon kom ut, stoltast i världen, med växel, choklad och kvitto :) Choklad har nog aldrig smakat så gott som det gjorde idag!

Vi hann hem och åt lite mellanmål, sedan kom mamma. Vi umgicks och var borta på Postgatan, innan hon åkte hem igen, 2½ timme senare. Sedan lagades det middag, åts middag och efter det rusade Aimée och jag bort till sporthallen där det var avslutning för Aimées barngympa idag. Hon hade roligt, och de fick fruktsallad :)

Medans mamma och jag var på Postgatan ringde min handledare på FK. Under de senaste veckorna när jag inte orkat blogga så mycket, så har det strulat med min ersättning. Den ska förnyas i sommar, och mina läkarintyg var tydligen inte tillräckligt utförligt ifyllda. Snark. Precis sådana problem man vill ha mitt i sjukdomstider :P
 Iaf hade min handledare fått tag på min läkare, och de hade redat ut det hela. Så nu ser det ut som om jag ska få 75% aktivitetsersättning, som jag har nu, men sedan vill min läkare sjukskriva mig några månader för de 25% som jag jobbar. Ett års ersättning får jag denna gången, så jag måste göra om hela skiten nästa vår igen. Morr.
Men men, det känns ganska bra ändå. Jag vill ju gärna jobba, samtidigt som jag just nu känner att det egentligen är för mycket för mig. Då kan det ju vara bra att bara bli sjukskriven, än att sluta och gå upp i hel ersättning. På så vis har jag ju fortfarande ett jobb att gå tillbaka till.
Handledaren påminde dessutom om att jag fortfarande kan få resor, material och kurskostnader betalade av FK ifall jag vill nått sånt, och samma sak gäller om jag vill träna. Får ta tag i det till hösten. Då drar det ju igång igen med de flesta pass här i Amo. Annars är det ju Växjö som gäller, och det funkar inte för oss. Då måste jag åka in tidigt på morgonen, för att slippa allt folk, och då måste ju Tfan vara hemma en massa från jobbet. Det funkar ganska dåligt nu när vi ska renovera och så. Näe, det får bli till årsskiftet, när Bums börjar på dagis och så...

Nu har jag ont i ryggen. Dumma kökssoffa!
Dumma mig kom idag på att jag glömt att höra av mig till en tjej som inbjudit till klädparty. Fick lov att tacka nej tyvärr. Det är på onsdag, och då tränar ju jag Zumba. Har inte varit där på tre veckor nu, så jag måste gå! Jag undrar hur många nya steg jag har missat? Huvva...

Näe, nu har jag varit sugen på te i säkert 30 minuter! Kanske borde göra nått åt det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0