Mors dag.

Det där svidet i näsan verkar inte bli mycket mer än just svid. Täppt är jag med, men annars verkar det vara lugnt.

Igår var vi på loppis. Jag hittade en grej som ser ut som en gammal sockerströare som jag sett hemma hos Gustavs mamma, men som tydligen är en rökelsebehållare :P Den pryder sin plats iaf :) Dessutom kostade den 10kr. Tittade på notböcker med, men köpte ingen, vilket jag ångrar en smula nu :P De finns säkert kvar nästa vecka, de har ju legat där sedan förra sommaren...
Sedan var det ica som vanligt, och till sist en runda förbi blomsteraffären. Vi köpte en blomma med hängapåväggenkruka till Svärmor, och jag stod och suktade efter en större lykta att hänga i fönstret. Då bestämde Tfan att jag behövde den och köpte den till mig i Mors dagspresent :) Najs! Så jag blev ju tvungen att möblera om bland alla prydnadsprylar vi har framme för att få ihop det :)

På eftermiddagen var vi på 4årskalas. Flickornas kusin fyllde i fredags och det skulle firas igår. Litet kortare kalas med rabarberpaj och bulle. Födelsedagsbarnet fick massor av kläder, precis som hon önskat sig.

Tfan kläckte världens bästa idé igår. Som vanligt har vi problem med mitt pysselutrymme, det tar massor av plats. Så han kom på att på Postgatan finns det ju ett helt garage som kommer att stå tomt, eller som bäst fyllas med gräsklippare och annat jox. Där planerar vi nu att regla upp och isolera på insidan, och mura skorsten. Sedan får jag ge mig ut på alla loppisar i hela landet för att hitta trasmattor som ska täcka golvet :) Roligt, roligt! Misstänker att jag kommer att skita i att rensa grusgången i sommar. Jag kommer att fastna i garaget ;)

I eftermiddag kommer mamma och pappa. Vi ska bjuda på lite morsdagsfika. Dessutom ska de lämna badrumsinredningen som vi köpte på K-Rauta för några veckor sedan, osså ska pappa hämta verktyg och sånt som han har här sedan vi la om avloppet i grunden förra sommarn.

Nu måste jag nog leta upp ungarna.... Är det tyst så är det troligtvis nått bus på gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0