Pepparkaksbak...

Som varje år, är jag lite våga-vägra-advent :P Det är ju himla trevligt med advent iofs, men jag tror att jag blir immun när två tredjedelar av mina facebookvänner börjar deklarera att de har julpyntat, en vecka innan första advent. Så jag väntar, av ren princip. Så att det inte blir julöverdos i världen liksom, eller nått :P

Men! Det brukar inte ta så lång tid för mig att komma ifatt. I år har vi dessutom vad som känns som en halvmeter snö, det är säkert bara 3 dm i verkligheten, och det hjälper ju till på julfronten. Så idag har jag handlat lite jul på ica. Efter att jag skottat hela uppfarten naturligtvis, så att ungarna och jag kunde lämna tomten :)
Pepparkaksdeg, glögg, saffran och russin blev det. Pepparkaksdegen är redan slut. Det blir inte så många kakor av den heller, när man har två barn i degätaråldern. Det hela var över på en halvtimme, och nu är ungarna uppe på övervåningen och leker. Nöjda och glada. De har inte frågat om pepparkaka en enda gång, men det kanske kan hänga ihop med all deg de har i magen.
Jag hittade t.o.m färdiga husdelar till pepparkakashus på ica, men jag köpte inget. Inte denna gången. Måste ta mod till mig, osså vill jag pyssla med det när jag vet att jag får vara ifred från klåfingriga barn :)

Funderade på om jag kunde få till lussekatter ikväll, fast det kanske är för tidigt? Eller? Lussekatterna är nästan det bästa. Med massor av russin i! Eller inga russin alls om Tfan får bestämma, men det får han inte, haha! ;D
 
Jag köper alltid färdig pepparkaksdeg, varje år, till Tfans stora förtret. Han gillar inte de kakorna alls. Han har ett recept på pepparkaksdeg som är typ 150år gammalt. Det blir väldigt goda kakor, men jag tycker att köpedegen duger bra till ungarnas kletande. Den blir ändå utspädd med flera deciliter mjöl :)

Nu ska jag nog börja med middagen... Kanske.. Byta blöja börjar det bli dags för med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0