"Kära dagbok..."

Igår hade vi en helt vanlig dag här hemma. Aimée var på Draken medans Bums och jag umgicks här hemma. Med umgås menas att Bums sitter i mitt knä i fyra timmar, i tvsoffan, så att jag inte får någonting gjort :P Men, framåt tolv fick fart! En vända till ica, hem och lämna varor, en vända till Blomsterbutiken, hem och lämna varor, packa ner låneböcker, till bibblan och lämna böcker, hämta Aimée. Sedan var det mellanmål för kottarna, sedan gick vi ut. Tanken var att jag skulle plantera de där blommorna jag köpte på Blomsterbutiken medans ungarna var ute och lekte, men Aimée hann vara ute i fem minuter innan hon insåg att grannpojken osså var ute, och då var inte Bums och jag intressant sällskap längre :P
Vilket i sin tur betydde att Bums inte var med på noterna riktigt. Mamma ska inte stå vid planteringsbordet och vara tråkig! Leka! :D
Men jag fick mina blommor planterade, och jag blev riktigt nöjd! Fast när jag skulle göra iordning sista krukan blev det naturligtvis lite panik, eftersom krukan var så stor, så tog jorden slut alldeles för tidigt :P Ner i källarna för att leta upp ny kruka. Det blev en trälåda, men det funkade bra det med :)
Var borta hos grannen och pratade lite, samtidigt som jag försökte lotsa hem Aimée. Sedan skulle vi gå in, trodde jag, men Aimée ville vara ute en stund till. Så Bums och jag intog soffläge igen, tills det var dags att börja med middagen.
När vi väl hade ätit så var det barngympa. Stressigt värre. Lämna, hem och göra inget alls i 45 minuter, tillbaka och hämta.
På kvällen hade jag spinning med, så tisdagars eftermiddagar är verkligen ultrastress i denna familjen. Men jag kom iväg, jag också, och det var skönt!

Idag ska Aimée och hennes grupp på förskolan ut i skogen, hela förmiddagen t.o.m. Det skulle med mellanmål osså, så hon fick ostmacka, banan och O´Boy att ta med :) Hon är lättroad. Inget tjat om kakor eller bullar i matsäcken. Macka och frukt funkar bra :) Hon var dock lite sur för att jag inte värmde O´Boyen, men har man ingen termos så tycker jag att det är lite meningslöst att stå och värma :)

Nu har Bums ätit frukost. Hon knatar runt här, och verkar leta efter något att hitta på :)

Ikväll har jag Core och Zumba, och Tfan har sin sista arbetsdag för veckan. Imon ska han på "besiktning" på neurologen, sedan jobbar jag på fredag, då är han hemma med kottarna.
Jag fick sms från I Robe You igår, där Eva skrev att min klänning hade kommit in. Så egentligen hade jag velat in till Växjö med imon, men butiken öppnar inte förrän 12, och det blir så himla tajt när bussen går 12:15 :P Får se hur jag löser det hela... Kanske kan åka in på eftermiddagen...

Nu ska jag strax byta en blöja, huvva :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0