För mycket höst i mitt huvud...

Oj, vad många besökare jag hade här igår! Verkligen kul! Fast det hade varit ännu roligare ifall ni hade lämnat en kommentar eller två ;)
Gårdagens känsla sitter kvar idag med. Jag hoppades att den skulle blåsa över, men för tillfället verkar det inte troligt. Ställde mig på vågen imorse med, och vikten är fortfarande oförändrad. Fan. Hade minskat nån cm i midjan...
 Nu snurrar det i huvudet. Ska jag sluta med träningen tills jag har gått ner det jag vill, eller ska jag leva med att det går långsamt? Problemet med den långsamma viktnedgången är att jag har noll tålamod. När jag inte ser någon positiv förändring på vågen så tappar jag motivationen och börjar genast längta efter chips och choklad. Igårkväll hade jag en sådan stund. Jag var så sugen på nått onyttigt att jag höll på att få ett sammanbrott! Det slutade med att jag åt en av mina baconlindade biffar, kl 22 på kvällen :P Helt GI, men vid helt fel tid på dygnet. Så, egentligen vet jag att vågen inte kan visa neråt idag, just för gårdagens kvällsätande, jag har alltid varit väldigt känslig mot mat efter kl 20...

Just nu känner jag för att skippa all träning och bara hålla mig till mina promenader. Samtidigt tycker jag att det är jättekul att träna, att komma ut och träffa folk, vara lite ledig från hemmet en stund.
Om jag bara promenerar och håller i kosten, så kan jag gott och väl vara nere i målvikten till jul. Då kan jag ju börja träna igen på vårterminstarten...

Åååh, jävla ångest! Om ändå Tfan var hemma så kunde han säga till mig vad jag skulle göra :) Han är ju motionsexperten i denna familjen. Undrar hur mycket han skulle uppskatta ett telefonsamtal på jobbet nu? Detta är ju viktiga grejor, menar jag ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag säger så här. Stirra dig inte blind på vågen. Se istället att du faktiskt minskar i omfång precis som du skriver. Det kan ALDRIG bli onyttigt att träna. Av ett ex. spinningpass får du så mkt, bättre blodomlopp, bättre hälsa, mer muskler = fastare kropp, bättre kondis, träffa folk, komma hemifrån etc. Sen kanske du inte går ner jättemkt i vikt direkt utan du måste se det på lite längre sikt.



En annan sak som jag själv har erfarenhet av är ju att man i alla viktnedgångar hamnar på en platå där man står stilla ett tag och sedan tar det fart igen. Det kan ta en vecka, två eller tre veckor. Så är det och det är inte säkert att det går fortare för att du slutar träna.



Hoppas du kommer till något beslut i frågan.



Kram från grannen längre ner på gatan. :-p

2010-09-17 @ 23:07:43
URL: http://mariasscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0