Ny dag.

Hade verkligen ingen höjdardag igår. Vet i fan vad det var, men jag var ur gängorna, trött, irriterad osv. Men vi fick saker gjorda ändå. Tfan tog med Aimée ut på en rejäl promenad, hon har ju inte varit ute ordentligt sedan hon blev sjuk. De var nog ute 1-1½ timme. Hon var väldigt nöjd när de kom in. Under tiden passade Bums och jag på att mysa framför Nicke Nyfiken. Det märks att hon saknar våra ensamma förmiddagar nu när Aimée varit hemma från Trollet.
 På eftermiddagen satte Tfan och jag äntligen upp kökskåpet som har stått i källarn hur länge som helst. Ungarna satt vid matbordet och åt sitt godis under tiden. Jag kommenderade mest, och höll i skåpet på väggen medans Tfan skruvade fast det. Men upp kom det! När ungarna gått och lagt sig så fortsatte vi. Tfan målade skåpets stomme och luckor en sista gång, och jag tömde vårt gröna skåp. Sedan flyttade vi båda dvdskåpen till hörnet där det gröna skåpet brukar stå, och det gröna skåpet dit det ena dvdskåpet brukar stå. Sedan skulle allt porslin in i skåpet igen, sedan tömde jag vitrinskåpet i andra vardagsrummet och flyttade ut det i tvrummet där det andra dvdskåpet stod innan. In med allt glas igen! Sedan var jag helt slut :P

Jag skalade lite morötter och blandade dip, sedan parkerade jag mig framför tv:n. Där satt vi tills vi inte orkade vara vakna mer och då gick vi och lade oss :)
Idag måste vi handla. Och städa. Och fortsätta flytta om i kökskåpen... Vi får väl se hur mycket som blir gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0