Bra start på en vanlig dag.

Fick sovmorgon idag, för Tfan tog Aiméelämningen. Bums och jag steg upp strax innan 10, och Bums inledde dagen med att sätta sig på toa och bajsa. Halleluja! Nu ska vi bara hålla i detta så att hon är blöjfri inför treans ankomst.
Stolt tjej marscherade ut i köket för att ta på sig trosor, sedan springa ett varv runt i huset, på med tröja och strumpor, springa ett varv... Sedan hade vi en utdragen diskussion angående byxorna, men eftersom det är kallare idag så vann jag. Halleluja igen.

Igår var Tfan i Växjö med Jesper. De skrev in sig på körskolan, så nu är de snart igång. Tfan passade på att handla nybakat bröd och ekologisk mjöl på Johanne, joggingskor till sig själv, han har planer på att undvika gravidkilona denna gång ;) Samt godis till sig själv och en vårjacka till Aimée. Jag misstänker att jackfetischisten i honom tar ut det faktum att han inte kan köpa sig alla de dyra jackor han hittar till sig själv, på vår Aimée. :P Fast hon klagar inte, det är ju kul med nya kläder!

Jag avslutade kvällen med en promenad med Becca, och sedan frallor vid tv:n, tradition numera :P

Idag har vi nog inga planer alls. Försöka se till så att Bums inte pinkar på varenda möbel vi har, sedan ska vi väl handla... Tfan står nere i källarn just nu, och spacklar till ett kökskåp som ska upp ovanför kylskåpet. Förhoppningsvis så är det färdigmålat och torkat tills på lördag. Då kommer mamma och pappa hit för att fira Bums och pappas födelsedagar, och då hoppas jag att pappa kan hjälpa till att sätta upp det där skåpet. Det väger nämligen en hel del, och jag är inte riktigt så smidig som för 10 veckor sedan. :P

Här fick vi en kort pinkepaus! Kiss i toan och inte på möblerna, halleluja!

Ikväll är det både Core och Zumba på schemat. Jag ska gå iväg på båda passen, så vet jag vad jag klarar av och vad som passar mig just nu. Jag tänker mig att Coren kan passa om man bortser från alla magövningar, vilket är märkligt när man är gravid, på endel ställen står det att man absolut inte ska göra situps som gravid och på andra ställen står det att det är oki... Bortsett från magövningarna och all mjölksyra man utvecklar så borde Coren vara bra. Bebis i magen klarar inte av att bryta ner mjölksyran, så det är ju kanske inte jättebra...
Zumban kan antingen funka skitbra eller inte alls, beroende på hur min ischias reagerar på alla höftrelaterade rörelser.
Det är ingen mening att jag grubblar över det just nu, bara att vänta och prova. Det är allt jag kan göra.

Nu ska jag surfa vidare. Vakta fröken med trosor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0