En måndag.

Tfan och Aimée steg upp "tidigt" och tog bussen in till Växjö idag. Aimée går ju på barngympa och de senaste månaderna har hon varit barfota, men när vårterminen startade fick vi papper om att de gärna ska ha skor. Så de åkte in för att fixa det. Enligt mobilinfon jag har fått så verkar det gå alldeles utmärkt dessutom :)
Jag hade skickat bud med Tfan om ett par skor till mig själv med. Provade ett par stövlar på Scorett som jag är övertygad var märkta 200kr, kanske 499kr om jag minns lite fel bara. Men när han var inne och kollade efter dem så visade det sig att de kostade 1100kr... Där försvann de skorna! Saken är att jag behöver ett par snygga stövlar. Faktiskt. Förra årets inköp blev för stora när jag gick ner i vikt :P

Så, jag efterlyste en tripp till Kosta på facebook, och har jag tur så har jag en vän som förbarmar sig över mitt önskemål framåt eftermiddagen. Härligt! Jag har hamnat på världens bästa gata, helt enkelt ;)

Bums njuter av att få vara hemma ensam. Hon sitter i soffan med sitt täcke och sin kudde, och har valt film själv två gånger. Först ut var Nicke Nyfiken och nu är det Toy Story 3 som visas. Det kommer inte på fråga när Aimée är hemma. Bums kan ju få välja men det resulterar i att Aimée skriker i högan sky i drygt 30 minuter, och vem orkar lyssna på det? Inte Bums iaf, så hon brukar ge med sig, oftast. Konstigt bara, för de väljer nästan alltid samma filmer. Det är bara själva väljandet som är viktigt.

Nu håller jag tummarna för snygga och billiga stövlar på Kosta Outlet i eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0