Pyssligt..

Hade skrivit ett bra inlägg här, när datorn bestämde sig för att koppla ner sig från nätet när jag försökte uppdatera. Satans jävla.... Morr.

Jag gör väl ett nytt försök.

Tfan är äntligen hemma och är pappaledig, vilket i sin tur betyder att han inte alls är ledig. Idag har han målat hallen en första vända (egentligen mitt jobb :P), askat ur pannan, gått och handlat med oss andra samt bakat frallor, som jag bestämde att "vi" skulle baka idag :P
Själv har jag varit ute med ungarna och skottat snö en lång stund, innan vi gick till ica för att handla. Hittade ett spännande recept i en tidning, som jag bestämde var lämpligt som middag.
Så det har jag joxat med på eftermiddagen idag. Tzatziki, rosmarinsmarinerade kycklingspett och rostade rotfrukter. När middagen väl var färdigt började cirkusen. Tfan, som är en smula petig med maten, åt iaf, om än plikttroget, för att hålla ihop familjestunden. Aimée hade fullt upp med att gnälla röven av sig om kryddan, rosmarinen, som hon påstod att hon inte tyckte om och omsorgsfullt petade bort med kniven på varenda bit mat hon fick, samtidigt som hon fortsatte gnälla om att hon inte tyckte om "pastamackan" som hon inte ens smakat. Tjiho.
Bums åt ofantliga mängder tzatziki tills hon inte fick mer, samt en bit kyckling, sedan började hon kasta morötter och potatis omkring sig. Jag är van, hon äter sällan middag, men hon gnäller å andra sidan nästan aldrig om att hon är hungrig efteråt. Aimée brukar börja gnälla om mellanmål ungefär en halvtimme efter att middagen är undanplockad.

Nu är den skiten avklarad iaf, puh!

Nedre delen av hallen kommer troligtvis vara färdig till helgen, då vi ska fira Bums tvåårsdag. Sådan skillnad det är redan nu, när Tfan bara målat första omgången på väggarna! Det roliga i detta är att det första både Tfan och jag reagerade på när vi kollade på huset första gången, var den stora, öppna och ljusa hallen :) Nu är den ännu ljusare :) Och ger sken av att vara ännu större!

Både Tfan och jag har drabbats av renoveringscravings. När hallen här nere är färdig på väggarna, så ska taket och listerna fixas till, sedan ska det vita fortsätta upp i trappuppgången och även hallen uppe ska få bli vit. När det är klart är det meningen att jag ska ta mig till IKEA (Becca!!!) för att köpa hyllplan, som ska målas i någon grå nyans, och sedan sättas upp i trappuppgången. När det är gjort ska alla våra böcker som nu står i Bums rum, ut i hyllsystemet i trappen. Vi har helt sjuka mängder böcker :P När man tror att man är klar med sorterandet inser man dessutom att man har sjutusen tatuerings och inredningstidningar med :P
 När trapp och hallar är klara ska Aimées rum målas om. Hon har valt tre olika färger. En orange på den lilla alkoven där tvhörnan är, en dinosauriegrön på väggen där hennes säng står och en chokladbrun på resten av väggarna.

När väl det är gjort ska vi väl börjar på Bums rum. När alla böcker är ute ur hennes rum, ska vi riva upp heltäckningsmattan. Sedan har vi lite planer för det rummet, men de får vara lite hemliga än så länge :)

Nu har kvällen eskalerat i bråkkrig med Aimée, och en Bums som ramlar och slår sig hela tiden. Bums har iofs även klarat av konststycket att säga till om att få gå på toa och faktiskt kissat på toaletten när hon har trosor på sig. Halleluja!

Nu ska jag strax lägga Bums, sedan ska väl Aimée i säng. Och då ska jag sätta mig med min stickning och glömma bort allt som hänt under dagen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0