Sista jullovsdagen.

Imon börjar Aimée förskolan igen efter julledigheten, och vi tänkte att vi skulle fira av sista dagen med ett besök i stan, lite pizzeria och presentköp. Det började inte särskilt bra. Bussresan var oki, men sedan följde två timmars konstant gnäll och gråtandes från Aimée, fast att hon fått välja en hel drös hårattiraljer på Glitter och en film att betala själv på BRLeksaker. Det hela slutade med att hon fick ett utbrott inne på MQ, där Tfan försökte titta på ett par byxor. Vagn i ena handen, fyraåring i den andra osså uuut! När vi väl kommit från MQ till Nordlunds, så stannade jag utanför med ungarna medans Tfan gick in och fyndade sig en skjorta. Under tiden hade jag en pratstund med Aimée och efter det höll hon sig lugn. Vi fortsatte bort till I Robe You, men jag insåg ganska snabbt att jag inte ska gå in där när jag är i det tillstånd jag nu befinner mig i, det blir bara deppigt :P Men Aimée fick träffa två mopsvalpar och det spädde på hennes nyfunna goda humör än mer.
Alltså fick jag ingen användning för presentkortet jag hade på I Robe You, lika bra att spara till hösten. Så, eftersom jag hade ett presentkort på Po.P så fortsatte vi dit. Vi är bjudna på dop i helgen, och skulle gärna vilja se lite respektabel ut :P Trots rea hittade jag ingenting. Provade ett par reajeans i storlek 34, som var lagom i mudden med för stora i övrigt. Mycket märkligt. Efter att ha provat ungefär 6-7 plagg medans Tfan promenerade med Bums i vagnen så att hon somnade, så släpade jag ner hela familjen på HM, för andra gången under dagen. Först hittade jag ingenting, inte ett par byxor i en storlek under 40! Mycket märkligt, jag har aldrig varit med om att alla byxor är förstora innan :P Men men, till slut hittade jag ett par i jeans som passade, i storlek 36, enda paret. Tfan var vänlig och köpte dem till mig, eftersom mitt konto är lite tomt just.

Det blev födelsedagspresenter till Bums iaf. En docka från Rubens Barn, storasysters väckte en del avund, och en pjamas. Dockan är ganska dyr, så det får räcka så. Dessutom har hon fått så mycket av släkten och då har vi bara firat med Tfans sida än så länge. Som överraskning på Bums födelsedag hittade Tfan en pjamas med Buzz Lightyear till Aimée på HM. Sedan när vi letade present till Bums på krokodila så glömde vi båda bort pjamasen, och då hittade han en långärmad t-shirt från NovaStar på rea och köpte den :P Så nu får hon en pjamas ikväll och en överraskning på Bums födelsedag med :P Oops!

Nu har vi kommit hem, ungarna har tittat på Aimées nya film två gånger och ätit äpple. Vi andra har druckit te. Ska nog ta mig något matigt, men Bums ska läggas först. Sedan blir det kanske en promenad med Ela, och eventuellt kommer hon med hem på hallinspektion :) Det blir säkert trevligt :)

Nu inväntas läggdags. Kömm igen!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hallen blev toppen som sagt! :D Och jag vet inte vad det är med dig och Stefan, men det är fanimej ALLTID trevligt att umgås med er! En snabb kopp te blir alltid till nån timme, lite sådär automagiskt ;) Haha!

2011-01-10 @ 23:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0