Märkligt...

Jag fortsätter att förtränga mina bloggar :P Men jag drar en snabbis om senaste veckans aktiviteter.

I måndags hade Tfan körlektion, jag var hemma med barnen och höll fingrar och tår hårt för att de skulle vara snälla mot mig. Det var de nog, för jag minns inget annat...
På tisdagen tvingade jag Becca och Frida till en tur på stan. Det vet jag att jag redan har skrivit om här, så jag hoppar över detaljerna.
Onsdag, mer körlektion, låååång dag, helt slut Fia.
I torsdags var alla hemma. Det var ganska avslaget här hemma, har jag för mig. Jag sydde lite och barnen levde rövare som vanligt. På eftermiddagen hade Aimée fotbollsträning, och en timme efter det följde jag med Becca för att se Alstermos A-lag spela boll på Alstermo Kabel Arena :D De förlorade, med 4-1, och Becca och jag spenderade rätt mycket tid till att fundera över var den utlovade "arenan" låg, i förhållande till fotbollsplanerna...

Fredagen lunkade på. På eftermiddagen bestämde vi oss för att äta vår middag på Alstermo Restaurang. Dagen till ära var det en av de sämre idéerna vi fått. Tfan bakade bröd till släktkalaset hos svärmor på lördagen, så vi fick vänta in brödbaket innan vi gick, så vi kom iväg ganska sent. Sedan var ungarna på ett av sina sämre humör, samt att ett bröllopssällskap som skulle hålla fest dagen efter, ockuperade hela lokalen som om de ägde den och betedde sig därefter med. Mindre kul när man till sist är vrålhungrig faktiskt. Barnen fortsatte att bråka sig igenom middagen och Tfan och jag märkte knappt av att vi åt av vår mat :P
På kvällen åkte jag med Becca in till Växjö igen. Hon var ledig och uttråkad och Tfan tyckte att jag skulle underhålla mig lite, eftersom jag inte vet när det blir av igen. Så vi gick på bio. Transformers 3 i 3D fick det bli, fast att jag inte sett tvåan, men jag överlevde. Jag inledde hela biokvällen med att tappa min bytta med popkorn, så att precis alla popkorn hamnade på golvet. Härligt. Jag hade dessutom investerat i en stoooor popkorn :P Becca offrade sig och gick och hämtade nya till mig :)
Kom hem sent, däckade i säng, sov.

Lördagen bjöd på stort släktkalas. Det var svärmor och hennes Lasse som bjöd in till kalas för hela sina respektive familjer. Så vi fick träffa varann, äta gott, leka lekar och umgås. Väldigt trevligt, trots att mina fötter svullnade som vanligt. Ungarna lekte och badade i regntunnor. Glada och nöjda var de iaf :)

Söndagen var slapp och tvtittande. Lite MotoGP och lite sömnad. Igår var jag inne i stan och tog blodprov för att se om jag har morfars blodproppssjukdom. Man ska tydligen göra det innan stora operationer, och snitt är ju en sådan. Passade på att ta med mamma hem, så att vi kan öva lite barnpassning  innan den stora dagen anländer :) Satt många timmar igårkväll och pratade strunt, precis som vanligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0