Gamla återfall.

Dagen började sådär. Var upp kl 04 imorse och tog hand om en Aimée som spytt i sängen. Två timmar senare hade hon spytt igen och då hade jag inte kunnat somna om eftersom jag fått förvärkar av stressen som kommer med tanken på magsjuka...
Egentligen skulle jag ha stigit upp med Aimée kl 07, gått med henne till Trollet och sedan åka in till stan för att simma, lösa simkort och busskort för pengar jag fått från F-kassan. Nu steg jag upp halv åtta, ringde till Trollet och sjukanmälde Aimée och gick sedan och la mig igen.
Steg upp vid tio, hann precis äta min frukost innan jag öppnar min post. Ett brev från F-kassan, där de informerar om att den sjukskrivning jag har gått på sedan 1 februari inte har gått igenom eftersom läkaren som skrev läkarintyget inte har fyllt i tre av fälten på intyget ordentligt. Tack för den. Välkommen, första ordentliga ångestattacken på fem år!
Satt inne på toaletten i en timme, eftersom jag helst skyddar våra barn från mina attacker. Sedan satt jag som en zombie i tvsoffan i fyra timmar, medans Tfan fixade allt med barn, mat och handlande. Till slut somnade jag i soffan, med två barn som sällskap, sov två timmar. När jag vaknade hade Tfan lagat middag, och jag kunde äta för första gången sedan frukost. Jag kan avslöja att det är inte riktigt samma sak att ha hjärtklappning och hyperventilera när man har små barn omkring sig, som det är när man är ensam... Nu har jag migrän.
Barnen är i säng och Tfan duschar. Jag ska strax äta nått och sätta mig vid tv:n. Imon ska jag till mvc och bästa Becca har ställt upp och ska köra. Hade nog inte klarat av fem timmars väntan i lenhovda. Fick ge bort mitt spinningpass med idag...
Jag ska iaf ta med mig lappen från F-kassan imon så får nya läkaren titta på den och lösa det hela.

Nu ska jag dricka te.

Kommentarer
Postat av: malin

jag bugar och bockar att du gav bort ditt pass till mig. Och jag lovar att jag svettades åt dig med.

Dock mindre kul att du inte kunde gå själv.

kram

2011-03-16 @ 06:09:55
URL: http://kaffetjackad.wordpress.com
Postat av: Mikaela

FY FAN så ruttet. Usch vad jag tycker synd om dig. Och om läkaren fyllt i sånahär intyg innan är det ju riktigt dåligt att tabba sig såhär. Hoppas det ordnar upp sig! Ska vi ta och promenera lite någon dag, eller vad säger du??

2011-03-16 @ 13:40:13
Postat av: Mikaela

FY FAN så ruttet. Usch vad jag tycker synd om dig. Och om läkaren fyllt i sånahär intyg innan är det ju riktigt dåligt att tabba sig såhär. Hoppas det ordnar upp sig! Ska vi ta och promenera lite någon dag, eller vad säger du??

2011-03-16 @ 13:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0