I mål!

Operationen gick bra och jag kom hem igen redan igår, precis som planerat. När jag väl kom till Citadellet hade de ovanligt flyt tydligen, och låg en smula före i sitt tidsschema, så jag hann knappt komma in på inskrivningen innan Tuve (min kirurg) kom och hurtade på sköterska som höll i det. Så det var upp på övervåningen, av med kläderna, prova gördel, in i duschen och tvåla med OPlösning. Så fort jag hunnit torka mig och fått på mig lånemorgonrocken, så kom sköterska igen och gav mig 2 alvedon, ett pytte morfinpiller, en lugnande kapsel plus en liten mugg med lila lösning som smakade beskt, som med var lugnande. Sedan kom Tuve igen, vi åkte ner till hans kontor, tog före bilder och ritade på magen allt som skulle tas bort. Sedan fick vi ner en våning till, in på OP där han lämnade över till narkosläkaren och sköterska. Upp på OPbordet, fick droppingång i armvecket och fick veta att min blodådra där tydligen var en dröm för alla som sätter dropp, haha! Tack träningen, säger jag! Först kopplades droppet på, sedan fick jag en medicin mit illamående och ännu en lugnande som gjorde att kroppen blev tung, huvudet varmt och de rektangulära takplattorna plötsligt bågnade och blev konkava, haha! Seda fick jag själva sövningen, ren syrgas på det, sex djupa andetag är allt jag minns, sedan sov jag. Vaknade sedan av att en sköterska väckte till mig i min säng på mitt rum! Efter OP hade jag själv bytt säng, men det minns ju inte jag.

Ska skriva mer om det hela senare. Just nu är jag bara så outhärdligt trött! Sov knappt två timmar utspritt på två omgångar på kliniken. Kan ju inte sova om jag inte är hemma. Så nu sover jag ikapp!

Jag är jättenöjd och glad över att ha kommit hit och äntligen fått operationen gjord. Nu börjar det dock gnaga i huvudet. Måste ha nya planer och nya mål!

I´ll be back!

Kommentarer
Postat av: mammsen

Hej! Jag hittade hit, liksom...

2012-04-26 @ 14:47:12
Postat av: Sofi

Ser fram emot fortsättningen, det låter spännande! Själv gillar jag inte operationer och sånt. Mår lite illa när jag läser inlägget pga min lilla skräck för sånt, men är ändå nyfiken och glad för din skull! Vet ju att du pratade om detta efter att du hade fått Aimée! KRAM

2012-04-26 @ 23:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0