Dubbelpass!

Gårdagens bitterhet är borta! Jag har fått motionera. Och handla träningskläder. Och gå på Hälsokost! Haha!

Vi hade ärenden i staden idag, så de stora barnen fick en extra dag på dagis, medans vi andra tre tog bussen till stan. När de stora ärendena var avklarade, var jag nere på Stadium för att titta efter skor. Fick med mig ett par terränglöparskor från Adidas, SuperNova Riot heter de tydligen! Dessutom hittade jag sportbh:ar och det linnet jag trånade efter i onsdags, hihi!

När vi kommit hem fick jag lite besök av bästaste Elan, vi drack lite te och försökte umgås medans våra barn gjorde sitt bästa för att avbryta, men det är ju som det brukar vara.

Sedan började dagens mission. Att packa träningsväskan. Jag hade nämligen bestämt mg för att springa en provtur i mina nya skor innan eftermiddagens spinningpass! Modigt, jag vet! Men sådan är jag nu för tiden, haha!

I väskan skulle spinningkläder; brallor, strumpor, spinningskor, bh och tröja. Även ombyte till hemvägen; joggingbrallor, linne, långärmad och dunjacka. Dessutom drickaflaska och proteinshaken. Fjuh! Lämnade väskan och jacka på trappen, medans jag tog min iPhone och kutade iväg! Sprang mina vanliga knappa 6km, perfekt väder för provturen med! +5 ovanpå en decimeter snö. Skorna funkade riktigt bra! Bra köp, dessutom var de nedsatta från 1400kr till 800. Najs! Enda tråkiga med löpningen var att mitt Endomondo brakade ihop och glömde bort att det skulle fungera. Men jag överlevde.

Spinning var riktigt bra. Löpningen kändes mindre i benen än jag trodde, och de nya färgglada kläderna gav lite extra energi! Gillar när vi får stå mycket, och hänga i biceps. Helt oväntat dessutom, bicepsträning var inte det jag trodde att jag skulle å på dessa pass när jag började spinna för två år sedan! Pluss i kanten!

Nu ska jag äta! Hungriiiiig!



Min nya sko!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0