Meh!?

Är det normalt att bli helt knäpp i bollen av att få ställa in träningen en dag?
Det är ju torsdag, och då tränar Tfan boll. Jag hade den geniala planen att jag skulle luffsa iväg på en lugn joggingrunda när han kom hem. Bara jogga, inte springa! Men så glömde jag ju bort att han stannar kvar och duschar med, det gör ju aldrig jag på mina pass, så jag tänker liksom inte på det, haha! Osså hade det varit något möte efteråt med, så när han väl var hemma så var klockan 20:40. Dessutom hade inte lillpajken somnat om efter en bajsblöja och jag hade inte förberett träningskläder... Jag borde ha vetat att den där joggingen inte skulle bli av.
När Tfan väl kom hem och jag tog mig i kragen och kollade klockan så blev jag bara sur. Fan! Min konditionsträning! Och det är ju bara mitt eget fel att den inte blev av, eftersom jag inte förberedde innan. Men hade jag börjat när Tfan kom hem, så hade klockan hunnit bli 21 innan jag var utanför dörren och sedan hade rundan tagit typ 40 minuter, följt av stretch och nedvarvning, dusch... Hade fått sitta uppe till halv ett för att varva ner ordentligt. Fast just nu känns det som att det kunde varit värt det, för nu behöver jag lugna ner mig för att jag är förbannad.
I rent vredesmod tänkte jag inte över mitt kvällsmål heller, utan tyckte att den lilla påsen torkad frukt och nötter kändes som ett bra val. 120gram frukt och nötter kl 21... det lär inte göra några wonders för invägningen imorgon. Snark! Dessutom låste sig digitaltvboxen när jag väl kom på att jag ville se Biggest Loser medans jag moffade i mig mitt skafferifynd, och sedan tog den 40 minuter på sig att starta upp igen! 40 minuter! Vad  är det för skämt?! Gah!
Inte min dag. Inte min dag alls.

Hoppas att humöret är bättre imorgon. Då blir det lite fix i staden, och är jag inte gladare då så lär jag gå lös på kontokortet! Hehe, den ultimata lösningen väl?
Dessutom har jag spinning på eftermiddagen, och har jag riktig tur så kan jag peta in lite löpning där någonstanns... Kanske som uppvärmning? Låter jag desperat? That´s because I am! Haha!

Nu ska jag haverera i min säng, i flera minuter innan lillpajken vaknar igen.

Imorgon är en ny dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0