Söndagspass.



Här har jag fått äran att spendera en timme idag! På spinningcykeln. Gick bort till träningshallen på vinst och förlust, och fick en plats på dagens intervallpass. Dessutom fick jag äran att ta en plats nästa vecka igen, när samma person som idag var borta, skulle vara borta igen. Lycka!
Passet var riktigt bra, med fem (?) pulstoppar och dalar, där vi gick ända ner på 70% av maxpuls och lät svetten rasa! Älskar pulsträningen, speciellt nu när jag har min egen pulsklocka, som ALLTID fungerar! Förrförra söndagen hade jag dock allvarliga funderingar på vad det var för fel på min älskade klocka. Jag fick kämpa som en galning för att komma upp över 70%, vilket jag lätt brukar nå uner uppvärmningen. Fattade ingenting. Sedan visade det sig att det inte var klockan det var fel på, utan mig. Låg golvad i förkylning och förbuden all träning fyra dagar efteråt. Aj då.

Innan spinningpasset hade jag varit ute och sprungit en runda! Just eftersom jag inte visste om det skulle bli någon spinning för min del idag, så ville jag ha träningen säkrad. Tyvärr var det +1grad idag, inatt hade det dessutom snöat 4-5cm, så underlaget var inte det optimala. Inga fantastiska tider på mina 6km, men inte det sämsta resultatet heller. Igår var det -7-8grader, perfekt för mig och min löpning! Satte personbästa på 5km. Från 28,02m till 26,40m! Idag låg jag på 27,25m.
 Jag har som mål just nu, att springa 5km på under 25 minuter. Det känns inte helt omöjligt, speciellt inte om vädret blir mildare och barmarken anländer. Sedan är planen att försöka springa längre och till slut kanske ge mig på en halvmara... Kanske.

Just med dagens underlag förbannade jag mig själv för att jag inte har klickat hem de där löparskorna jag har suktat efter. Snö och trail-skor med snölås. Gah! Jag är en sådan prylnörd! Så fort jag ser något som andas "förbättrad prestation" så rycker det i shoppingnerven. Min Tfan bara skakar på huvudet, haha! Får se hur det blir med de där skorna, jag har inte bestämt mig. Nu ska det ju bli varmare, men det medför ju sämre underlag. Modd och elände. Då vill jag ju ha bra grepp! I alla fall bättre än det mina EasyTones erbjuder. Fast där spelar det nog ingen roll vilka löparskor jag köper, jag skulle byta upp mig hur som helst!

Nu ska jag dricka dagens sista kopp te, sedan ska jag fila på morgondagens cirkelträning. Det behövs nya stationer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0