Mer träning och vardag.

Hur många tekakor kan det behövas i en familj egentligen? Jag tror att jag har bakat ens ats nästan varje eller varannan dag i två veckor nu. Skönt att det är billigt, och inte har det behövts något annat bröd vilket har varit väldigt bra för kassan, haha! Idag bakade jag dubbel sats, för imorgon tänker jag ta ledigt från bakandet.  Passade på att ge bort några stycken till grannfamiljen med, vi brukar få ägg av dem med jämna mellanrum så det var på tiden.

Igår hade jag tänkt springa en mil, men när jag kom ut insåg jag att jag inte alls hade lust att springa den rundan jag hade planerat, i stort sett rakt fram i fem km och sedan likadant tillbaka. Så när jag sprang på min runda vek jag av i skogen istället, och fick mig en terrängrunda på 7.5km, och ordentligt med mjölksyra i vader, lår och rumpa, haha! Det är bra det med! Kom hem nöjd och trött i kroppen, kom ihåg att stretcha med, så idag har benen mest varit sega, iaf inte ömma. Alltid något!
Idag har jag semesterträning, men det var ett annat pass idag med, andra hade glömt bort träningen och tio minuter innan passet skulle börja så öppnade himlen sig! Bra tajming, haha! Så det kom inget folk, men jag körde lite styrka inne själv istället. Efter en stund kom dessutom granntjejen och tränade lite innan hon skulle träna för handbollen som lockade ett par av "mina" deltagare, så jag fick lite sällskap ändå. det roliga var att jag inte alls hade lust att köra något utomhuspass idag. Första dygnet med mens och mensvärk gör inte wonders för mitt humör, hehe! Jag är bara glad att folk rör på sig, och att jag får träna själv med.

Imorgon ska vi in till Växjö hela packet! Jag får pengar imorgon, så jag ska handla lite syprylar, in på Stadium, Tfan ska klippa sig osså ska vi väl äta något. Dessutom ska jag hitta en födelsedagspresent till min ömma moder som fyller 50år imorgon! Det ska bli skönt att komma hemifrån en dag!

Och naturligtvis är det träning imorgon med, semesterspinning! Tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0