Morgonlöpning.

Semestern har förgyllt vår vardag med sovmornar. Rejäla sådana. Igår steg jag upp först av Tfan och mig, och låg ändå kvar till 10:15. Gött! Synd bara att hela dagen försvinner... Hade planer på löpning igår, den skulle hinnas med på kvällen. Men efter en sketvarm dag (inget klagomål, bara ett konstaterande!) och en eftermiddag i bilen och på Ikea, hade jag ingen ork kvar. Funderade på en promenad, men när det kom till kritan så hade jag inte lust med det heller. Så jag tog en vilodag!
I måndags skrapade jag dock ihop en timme lite drygt med styrka på egen hand. I söndags var vi hos mina morföräldrar i skogen, knatade runt lite på deras ägor med Bothas i bärstolen på ryggen och lekte styrkelekar med de äldsta barnen som vikter, hehe! Tippar på 45 minuter träning sammanlagt där.
I lördags var vi ute på äventyr på riktigt! Vi tog bilen och familjen till Linneryd där jag bodde i 4 år under tonårstiden, körde förbi mitt gamla hus i skogen, och stannade vid Knapelid. Det är en utkiksplats som ligger precis vid sjön, och i anslutning till stora sjön finns en lite sjö med vandringstråk runt. Så vi hade med oss mackor och frukt, tog barnen med oss och knatade iväg. När vi var tillbaka vid bilen hade vi varit ute i två timmar, inklusive en halvtimmes mat och kissepaus, och jag hade gått i jävliga backar med 10kg Bothas på ryggen. Han var nöjd och mina vader var trötta! Innan vi åkte hade jag dessutom haft mitt sista Semesterträningspass, så mina vader var redan uppmjukade, haha!

Så helgen blev ganska bra ur träningssyndpunkt! Idag började jag med en mils löpning i det gamla järnvägsspåret. Ganska lagom löpväg innan frukost, i stort sett rakt fram och hjärnan kan vandra iväg på annat håll medans fötterna sköter sitt. Jag måste dock jobba på hållningen, idag fick jag mjölksyra i axlar och armar, och det är nog för att jag drar upp axlarna när jag blir trött... Får fundera på detta.
Ikväll ska jag ha en timmes styrka! Vet inte om det blir någon träning imorgon, då vi har barnvakt på eftermiddagen, så det är lika bra att passa på idag.

Fint väder! Solsolsol! Nu ska jag ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0