Ett försök till vardag...

Träningen börjar komma igång så smått. I torsdags fick jag äntligen till lite styrka igen, med två goa vänner. Fredag och lördag bjöd på löpning och i söndags hade jag spinning. Igår sket sig planeringen för löpningen. Jag skulle ha sprungit när Tfan kommit hem från jobbet och alla hade fått mat, så jag tog bara ett litet mellanmål för att kunna ge mig ut mellan 17-18, vid 18 skulle han åka på samling innan sin fotbollsmatch. Sedan visade det sig att den han skulle åka med skulle komma 17:30, och då hann jag inte springa eftersom jag inte hunnit smälta mellanmålet ordentligt. Surt. Sedan kom skjutsen iaf inte förrän 17:50, snark! Men men, en vilodag är ju bra, även om jag själv inte är så förtjust i dem, haha! Hade sådan sjuk träningsvärk i rumpa, lår och vader sedan i torsdags, så egentligen gjorde det ingenting...
Idag har jag iaf kommit iväg och tränat en stund mitt på dagen. Jenny och jag tog våra barn och möttes upp i bhallen och körde ett relativt kort, men grundligt pass. Jag fick skippa mage, som vanligt. Har lite drygt en månad kvar innan jag ska planka min mage till perfektion, haha! Men ben, axlar och armar/biceps fick sig en omgång. Provade mig på en övning som jag sett på Eurosports program om Crossfit, jag har inte riktigt koll på vad den heter bara. Men man börjar med att lyfta stången från golvet som om man ska göra ett marklyft, sedan fortsätter man med stången upp till axlar och sedan upp på raka armar, för att sedan släppa ner tätt intill kroppen, hela vägen ner till golvet och bara dutta i, och kör igen! Riktigt svettigt, och magen fick jobba lite grann, alldeles lagom för att inte överanstränga. Det är ju kul att prova något nytt ibland.
 Ikväll ska det bli en omgång spinning är det tänkt. Tar igen gårdagens vila, och får lite barnledigt samtidigt.

Maten har lugnat sig en smula, inte riktigt lika mycket sötsaker nu. Kan jag bara få ordning på kvällsätandet så blir det bra. Jag har börjat på en stickning att ha framför tv:n, och det är rätt bra att ha som distrahering på kvällen tycker jag. Håller tummarna för att det börjar ljusna nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0